Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 E60 Sedan 530 d 231KM 170kW 2005-2007

Lata produkcji: 2005 – 2007
Segment: Wyższa klasa średnia

W tym samochodzie BMW wzięło pod lupę trochę silników z Serii 3 i trochę z Serii 7, wywaliło te najmocniejsze oraz najsłabsze i zostawiło same rozsądne. Podstawowe diesle o oznaczeniu 520d i 525d mają 177KM. Auto nie jest lekkie, ale dzięki nim pierwszą setkę osiąga już w ponad 8 sekund z tym, że motory trzeba trzymać w wyższych partiach obrotów, bo dopiero wtedy robi się naprawdę ciekawie. Na dłuższą metę mogą jednak niektórych znudzić, dlatego ciekawsze są silniki 6-cylindrowe. Najsłabszy ma niecałe 200KM, a najmocniejszy 286. Gdyby wyciągnąć z nich średnią, żeby stworzyć ciekawy kompromis, to powstanie motor 240-konny i właśnie taki jest też w ofercie. Ma dokładnie 235KM, 3l pojemności, 500Nm i osiągi na poziomie promu kosmicznego z tym, że ma dużo mniejsze wymagania paliwowe. Świetnie się zbiera, a delikatny dźwięk wręcz masuje głowę po ciężkim dniu. Diesle są na tyle dobre, że tak naprawdę, jeśli chodzi o motory benzynowe, to warto zastanowić się tylko nad tymi flagowymi. Omijając wersję M5, najmocniejszy ma 4.8l i 367KM. Słabsze o oznaczeniu 545i oraz 540 liczą po 333 i 306KM. Porażają wszystkim – dźwiękiem, osiągami i prędkością opróżniania zbiornika paliwa.

Powagosław

Mówienie, że nowa „Piątka” ładniejsza od starej jest może mało oryginalne, ale limuzyna BMW po tej delikatnej kosmetyce z całą pewnością ma poważniejsze, bardziej dostojne oblicze. W sumie niczego innego się nie spodziewaliśmy.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Dariusz Szpakowski milion razy powtarzał ci, że w piłkę grają wszyscy, a wygrywają Niemcy. Wiesz, że to nie do końca tak, ale co innego powiedzieć, gdy Niemcy znów ogrywają naszych. Tak samo jest z tym samochodem. Wydaje ci się, że są ładniejsze auta, że BMW znowu gra to samo, ale na końcu i tak przyznajesz, że Seria 5 rozjeżdża konkurencję.

~Luzacjusz

Dane techniczne BMW Seria 5 E60 Sedan 530 d 231KM 170kW 2005-2007

Produkowany od 2005 do 2007 roku
Pojemność skokowa 2993 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 231 KM (170 kW) przy 5900 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 500 Nm przy 1750-3000 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Stopień sprężania 10,2 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka

Oceny BMW Seria 5 E60 Sedan 530 d 231KM 170kW 2005-2007

Liczba ocen: 12
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Całokształt

Wady

- Drobne usterki - Poważne usterki - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,5
~hub176
Sedan 530 d 231KM 170kW
BMW Seria 5 E60
Desing to kwestia gustu, poza tym to auto jest prawie doskonałe. Niestety to ciągle samochód nie dla każdego gdyż koszty nie są małe. Uwaga bo wnętrze odporne na czas co sprzyja fałszowaniu przebiegu. Kupiłem auto w 2009 roku z przebiegiem 140 tys km. Po przejechaniu 80tyś km nie odczułem zużycia silnika oraz wnętrza. Polecam sprawdzone i serwisowane auta z każdym przebiegiem. Niepewny przebieg to duże ryzyko gdyż silnik w odpowiednim czasie wymaga ingerencji serwisu.
4,5
~krytek
Sedan 530 d 231KM 170kW
BMW Seria 5 E60
Nie bylem zwolennikiem Bmw do czasu kiedy przejechalem sie z kolega bardzo stara 520 w benzynie...jak tu cicho pomyslalem a to przeciez auto z 1993 roku...coz ..kupilem pierwsze BMW 320d 150 KM 6 biegow i zaczela sie moja wielka milosc do tej marki pozniej przyszla kolej na 530d e39 192 KM...niesamowite...a obecnie od okolo roku posiadam BMW 530d m pakiet e60,manual :)... Niesamowita dynamika, elastycznosc, wyglad.....spalanie niskie, komfort...poprostu kocham to auto..
2,9
~Jacek
Sedan 530 d 231KM 170kW
BMW Seria 5 E60
Wcześniej jeździłem 407. Kupujęc BMW serii 5 poczułem jak to jest mieć dobre sprawne i nie psujące się auto. Z negatywnych rzeczy to jest brak nawigacji na Polskę - tragedia w takiej klasie auta. Tu się BMW nie popisało.

Raporty spalania BMW Seria 5 E60 Sedan 530 d 231KM 170kW 2005-2007

Liczba raportów: 18
Średnie spalanie dla BMW Seria 5 E60 Sedan 530 d 231KM 170kW 2005-2007
8,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,9
Sedan 530 d 231KM 170kW
BMW Seria 5 E60
Po przejechaniu 850km średnie spalanie wyszło mi 6.2 l !!!! Warunki nie były dobre, dlatego prędkość wahała się pomiędzy 80- 120 km/h. Po 12h samej jazdy czułem się tylko zmęczony - ostatnio po podobnej podróży fabią byłem wykończony. Jak dla mnie rewelacja. Przy jeździe tylko miejskiej samochód jest w stanie wypić 10-12
8,1
Sedan 530 d 231KM 170kW
BMW Seria 5 E60
Samochód mam kilka miesięcy więc niewiele mogę powiedzieć o kosztach eksploatacji. Na pewno na uwagę zasługuje zużycie paliwa które przy tak dużej pojemności pozytywnie zaskakuje. Na trasie jadąc spokojnie bez najmniejszego problemu zużywa 6.3 l/100km. Jazda w mieście w okresie zimowym na krótkich odcinkach to około 1l/100km średnio. 30% jazdy po mieście i 70 % jazdy w trasie to średnia 8.8 l/100km
8,0
Sedan 530 d 231KM 170kW
BMW Seria 5 E60
Rewelacja przy tej mocy 231 KM i momencie obrotowym 500 nm poprostu super.. Nie jezdze oszczednie a spalanie przy predkosciach 190- 260 nie przekracza 10 litrow rewelacja.... Trasa-niemcy caly czas maksymalnie jak tylko warunki pozwalaly predkosc 180 do 260 km/h .. dystans na 63 litrach 430 mil (688 km)...naprawde nie wymyslam.... http://www.youtube.com/user/krytek79#play/uploads/0/mJ2d4ZRbevI

Usterki BMW Seria 5 E60

Liczba wpisów: 20
Dziwne halasy spod kolektora i problem z pompa paliwa
  • BMW Seria 5 E60 Sedan 523i 190KM 140kW 2007-2010
  • układ wtryskowy
Podczas puszczania gazu, jak silnik schodzil z obrotow na goracym, slychac bylo lekkie popiskiwanie/cwierkotanie. Czasami nierowne obroty na jalowym i postukiwanie. Niekiedy odpalal jakby na 5 cylindrow i wyskakiwal blad pompy paliwowej i samochod przechodzil w tryb serwisowy. W szczegolnosci po dluzszej jezdzie autostrada. Pompa wysokocisnieniowa, paliwowa i filtr paliwa. Oddalem do ASO BMW i jestem biedniejszy o 9000 zl. Sprzedawca mam nadzieje bez sadow odda mi przynajmniej wieksza czesc, wkoncu na gwarancji 12 miesiecy jest nawet jesli uzywany..
Oczekuje na rozwiązanie
Dziwny halas przy hamowaniu silnikiem
  • BMW Seria 5 E60 Sedan 523i 190KM 140kW 2007-2010
  • silnik
Silnik N53 benzyna. Po dobrym rogrzaniu silnika, puszczajac pedal gazu, slychac dziwne halasy spod komory silnika. Jest to podobne do lekkiego piszczenia/cwirkania. Przy wylaczaniu silnika jest zawsze taki ciut dluzszy pisk. Niestety mechanicy nie doszli konkretnie co to jest. Jedyne co wiem, to to, ze dochodzi z okolic kolektora. Czasami zdarza sie rowniez, ze samochod jakby odpalal na 5 cylindrow, wychodzi blad pompy paliwowej i awaria silnika - dostepna tylko czesc mocy. Na zimnym silniku zdarza mu sie czasami falowac na obrotach minimalnych. Ale podzczas normalnej jazdy problemow nie ma oprocz halasow. Czyszczenie dodatkami do benzyny sie odbylo i raczej odpada pompa/jakosc paliwa. Zawor EGR i caly kolektor byl czyszczony specjalnym sprejem wpryskiwanym do ukladu zasysania powietrza. Jeszcze sproboje zdjac zawor DISA i zobaczyc. Ktos sie spotkal z takim czyms? Jeden mi powiedzial ze to moze byc zas pompa prozniowa od hamulca, drugi zas ze cos z kolektorem, ale nikt na 100% mi nie potwierdzil ani nie naprawil.
Oczekuje na rozwiązanie
9 komentarzy
Sygnał dźwiękowy przy włączeniu świateł mijania.
  • BMW Seria 5 E60 Sedan
  • instalacja elektryczna
Proszę o pomoc w następującej sprawie: auto stało 3 dni, następnie był problem z odpaleniem - światła włączają się automatycznie wraz z uruchomieniem silnika, nie mogłam odpalić, ręcznie wyłączyłam światła, zapalił, na wszelki wypadek podładowałam akumulator i auto odpala bez problemu, ale w momencie włączenia świateł pojawia się krótki ciągły sygnał dźwiękowy, jak wyłączam światła nawet w czasie jazdy dźwięk milknie. Na wyświetlaczu ani na ekranie nie pojawia się żaden komunikat, nie świeci się żadna ikona. Pomóżcie co to może być??
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze