Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 E60 Touring 520d 163KM 120kW 2003-2006

Lata produkcji: 2003 – 2006
Segment: Wyższa klasa średnia

W tym samochodzie BMW wzięło pod lupę trochę silników z Serii 3 i trochę z Serii 7, wywaliło te najmocniejsze oraz najsłabsze i zostawiło same rozsądne. Podstawowe diesle o oznaczeniu 520d i 525d mają 177KM. Auto nie jest lekkie, ale dzięki nim pierwszą setkę osiąga już w ponad 8 sekund z tym, że motory trzeba trzymać w wyższych partiach obrotów, bo dopiero wtedy robi się naprawdę ciekawie. Na dłuższą metę mogą jednak niektórych znudzić, dlatego ciekawsze są silniki 6-cylindrowe. Najsłabszy ma niecałe 200KM, a najmocniejszy 286. Gdyby wyciągnąć z nich średnią, żeby stworzyć ciekawy kompromis, to powstanie motor 240-konny i właśnie taki jest też w ofercie. Ma dokładnie 235KM, 3l pojemności, 500Nm i osiągi na poziomie promu kosmicznego z tym, że ma dużo mniejsze wymagania paliwowe. Świetnie się zbiera, a delikatny dźwięk wręcz masuje głowę po ciężkim dniu. Diesle są na tyle dobre, że tak naprawdę, jeśli chodzi o motory benzynowe, to warto zastanowić się tylko nad tymi flagowymi. Omijając wersję M5, najmocniejszy ma 4.8l i 367KM. Słabsze o oznaczeniu 545i oraz 540 liczą po 333 i 306KM. Porażają wszystkim – dźwiękiem, osiągami i prędkością opróżniania zbiornika paliwa.

czytaj więcej
Powagosław

Mówienie, że nowa „Piątka” ładniejsza od starej jest może mało oryginalne, ale limuzyna BMW po tej delikatnej kosmetyce z całą pewnością ma poważniejsze, bardziej dostojne oblicze. W sumie niczego innego się nie spodziewaliśmy.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Dariusz Szpakowski milion razy powtarzał ci, że w piłkę grają wszyscy, a wygrywają Niemcy. Wiesz, że to nie do końca tak, ale co innego powiedzieć, gdy Niemcy znów ogrywają naszych. Tak samo jest z tym samochodem. Wydaje ci się, że są ładniejsze auta, że BMW znowu gra to samo, ale na końcu i tak przyznajesz, że Seria 5 rozjeżdża konkurencję.

~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2006 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 163 KM (120 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 340 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Układ jezdny + Widoczność

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Silnik - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

3,6
~Kamil
BMW Seria 5 E60
Touring 520d 163KM 120kW
BMW ma oryginalny przebieg 250 tys (serwisowany na czas, potwierdzone książką serwisową). Byłem bardzo zadowolony z tego samochodu - fajny komfort, fajny wygląd i mówiłem jak to ten samochód sie nie psuje, a do tego mało pali. Aż przy 250 tys obróciło panewkę - także to jakiś smutny żart jest (olej był ful, 600 km po wymienie w ASO). Wcześniej jeździłem Hondami ale tutaj skusiłem się komfortem i wyglądem bo samochód bardzo mi się podobał wizualnie. Ale to jakiś smutny żart, że przy 250 tys muszę wymienić silnik, to wynik wg mnie godny pożałowania. Posprawdzałem nieco i okazuje się, że to nie jest odosobniony przypadek - w X3 z forum przy 18 tys km zepsuła się turbina, części wpadły do środka i skończyło się wymianą. Zdecydowanie odradzam tą markę, chyba, że ktoś kupuje nowe i ma dobry assistance, a pod koniec gwarancji planuje sprzedać zanim samochód się rozleci.
4,7
~lukaszb
BMW Seria 5 E60
Touring 520d 163KM 120kW
Po pierwsze, a nie ma mozliwości wyboru mialem 520d z 2007 roku po liftingu. Wersja po liftingu ale ze starym silnikiem jeszcze, produkowane do 09.2007, a ja miałem z sierpnia właśnie. Auto może być (i moje bylo) bardzo dobrze wyposażone. Individual audio Panorama Komforty Asystent pasa ruchu Asystent swiateł drogowych Soft Close i inne. Komfortem rozpieszcza. Mimo że 'buda' jest z 2003 roku, to odświeżenie w 2007 roku dało troche nowości. Lepsze, fajniejsze, ładniejsze światła z funkcją świateł do jazdy dziennej, z tylu światła LED. Ładniejszy środek, ja miałem akurat czarny z listwami piano black. Warto wybrać wersję po liftingu. Mi trafiła się perelka, igiełka jak nowa. Jak kupowałem tego nie wiedziałem, sprzedawca zdaje się że też. Jak kupuje auto mam podejście że jak będzie słabe, to je sprzedam, lub naprawie. A te okazało się tak dobre że nawet w BMW byli zdziwieni, że auto jest jak nowe - i na dole, i w komorze silnika, i w środku i z każdej strony. Po prostu dobrze utrzymany egzemplarz.
4,4
~Piotr
BMW Seria 5 E60
Touring 520d 163KM 120kW
Rocznik 2007, silnik 163KM, wersja po lifcie. BMW 5 starzeje się z klasą. Auto mimo 10 lat na karku w środku i na zewnątrz jak nowe. Ten samochód to idealny wybór jeżeli cenisz komfort, niestety dość mało dynamiczny.
Średnie spalanie dla BMW Seria 5 E60 Touring 520d 163KM 120kW 2003-2006
7,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,5
BMW Seria 5 E60
Touring 520d 163KM 120kW
Mam egzemplarz po chip-tuningu na 200 KM. Aktualne średnie spalanie to 9.1 litra w jeździe mieszanej raczej na krótkich odcinkach i z przewagą jazdy po mieście (Wrocław). Zimą potrafi wypić 11, gdy się jeździ na krótkich odcinkach. W trasie przy jeździe ok. 150-160 km/h spala średnio 7.9 - 8.3 litra. W jeździe poza miastem można zajść poniżej 8 litrów, najniższy wynik to 7.3 litra. Tylko pamiętajmy, że auto ma 200 koni i nigdy nie przejmowałem się ekonomiczną jazdą. Aktualne 9.1 litra w trybie mieszanym i na krótkich odcinkach (7-10 kilometrow) to beztroska jazda z korzystaniem z mocy auta. Jak na gabaryty i osiągi jest całkiem przyzwoicie.
7,6
BMW Seria 5 E60
Touring 520d 163KM 120kW
Samochód że skrzynią automatyczną, średnie spalanie z 20tys. km to 8l/100 liczone z tankowania. Większość przebiegu to krótkie dystanse: 800m do sklepu, 5/10km do pracy, raz na 2 tyg. jakaś trasę 80km. Mimo to brak problemów z dpf-em.
7,1
BMW Seria 5 E60
Touring 520d 163KM 120kW
Średnie spalanie jakie pokazuje mi komputer z ponad 5 tyś. km to 7,3l/100, licząc paliwo zalane do baku trzeba dodać jakieś 0.2-0.3 ponieważ komputer zaniża. Mieszkam w małym mieście więc nie stoję w korkach, samochód to kombi w automacie.

Usterki BMW Seria 5 E60

Liczba wpisów: 25
Dziwne halasy spod kolektora i problem z pompa paliwa
  • BMW Seria 5 E60 Sedan 523i 190KM 140kW 2007-2010
  • układ wtryskowy
Podczas puszczania gazu, jak silnik schodzil z obrotow na goracym, slychac bylo lekkie popiskiwanie/cwierkotanie. Czasami nierowne obroty na jalowym i postukiwanie. Niekiedy odpalal jakby na 5 cylindrow i wyskakiwal blad pompy paliwowej i samochod przechodzil w tryb serwisowy. W szczegolnosci po dluzszej jezdzie autostrada. Pompa wysokocisnieniowa, paliwowa i filtr paliwa. Oddalem do ASO BMW i jestem biedniejszy o 9000 zl. Sprzedawca mam nadzieje bez sadow odda mi przynajmniej wieksza czesc, wkoncu na gwarancji 12 miesiecy jest nawet jesli uzywany..
Problem rozwiązany
1 komentarz
Dziwny halas przy hamowaniu silnikiem
  • BMW Seria 5 E60 Sedan 523i 190KM 140kW 2007-2010
  • silnik
Silnik N53 benzyna. Po dobrym rogrzaniu silnika, puszczajac pedal gazu, slychac dziwne halasy spod komory silnika. Jest to podobne do lekkiego piszczenia/cwirkania. Przy wylaczaniu silnika jest zawsze taki ciut dluzszy pisk. Niestety mechanicy nie doszli konkretnie co to jest. Jedyne co wiem, to to, ze dochodzi z okolic kolektora. Czasami zdarza sie rowniez, ze samochod jakby odpalal na 5 cylindrow, wychodzi blad pompy paliwowej i awaria silnika - dostepna tylko czesc mocy. Na zimnym silniku zdarza mu sie czasami falowac na obrotach minimalnych. Ale podzczas normalnej jazdy problemow nie ma oprocz halasow. Czyszczenie dodatkami do benzyny sie odbylo i raczej odpada pompa/jakosc paliwa. Zawor EGR i caly kolektor byl czyszczony specjalnym sprejem wpryskiwanym do ukladu zasysania powietrza. Jeszcze sproboje zdjac zawor DISA i zobaczyc. Ktos sie spotkal z takim czyms? Jeden mi powiedzial ze to moze byc zas pompa prozniowa od hamulca, drugi zas ze cos z kolektorem, ale nikt na 100% mi nie potwierdzil ani nie naprawil.
Oczekuje na rozwiązanie
9 komentarzy
Sygnał dźwiękowy przy włączeniu świateł mijania.
  • BMW Seria 5 E60 Sedan
  • instalacja elektryczna
Proszę o pomoc w następującej sprawie: auto stało 3 dni, następnie był problem z odpaleniem - światła włączają się automatycznie wraz z uruchomieniem silnika, nie mogłam odpalić, ręcznie wyłączyłam światła, zapalił, na wszelki wypadek podładowałam akumulator i auto odpala bez problemu, ale w momencie włączenia świateł pojawia się krótki ciągły sygnał dźwiękowy, jak wyłączam światła nawet w czasie jazdy dźwięk milknie. Na wyświetlaczu ani na ekranie nie pojawia się żaden komunikat, nie świeci się żadna ikona. Pomóżcie co to może być??
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
BMW Seria 5 E60 Touring