Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 E60 Touring 525 d 197KM 145kW 2007-2010

Lata produkcji: 2007 – 2010
Segment: Wyższa klasa średnia

W tym samochodzie BMW wzięło pod lupę trochę silników z Serii 3 i trochę z Serii 7, wywaliło te najmocniejsze oraz najsłabsze i zostawiło same rozsądne. Podstawowe diesle o oznaczeniu 520d i 525d mają 177KM. Auto nie jest lekkie, ale dzięki nim pierwszą setkę osiąga już w ponad 8 sekund z tym, że motory trzeba trzymać w wyższych partiach obrotów, bo dopiero wtedy robi się naprawdę ciekawie. Na dłuższą metę mogą jednak niektórych znudzić, dlatego ciekawsze są silniki 6-cylindrowe. Najsłabszy ma niecałe 200KM, a najmocniejszy 286. Gdyby wyciągnąć z nich średnią, żeby stworzyć ciekawy kompromis, to powstanie motor 240-konny i właśnie taki jest też w ofercie. Ma dokładnie 235KM, 3l pojemności, 500Nm i osiągi na poziomie promu kosmicznego z tym, że ma dużo mniejsze wymagania paliwowe. Świetnie się zbiera, a delikatny dźwięk wręcz masuje głowę po ciężkim dniu. Diesle są na tyle dobre, że tak naprawdę, jeśli chodzi o motory benzynowe, to warto zastanowić się tylko nad tymi flagowymi. Omijając wersję M5, najmocniejszy ma 4.8l i 367KM. Słabsze o oznaczeniu 545i oraz 540 liczą po 333 i 306KM. Porażają wszystkim – dźwiękiem, osiągami i prędkością opróżniania zbiornika paliwa.

czytaj więcej
Powagosław

Mówienie, że nowa „Piątka” ładniejsza od starej jest może mało oryginalne, ale limuzyna BMW po tej delikatnej kosmetyce z całą pewnością ma poważniejsze, bardziej dostojne oblicze. W sumie niczego innego się nie spodziewaliśmy.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Dariusz Szpakowski milion razy powtarzał ci, że w piłkę grają wszyscy, a wygrywają Niemcy. Wiesz, że to nie do końca tak, ale co innego powiedzieć, gdy Niemcy znów ogrywają naszych. Tak samo jest z tym samochodem. Wydaje ci się, że są ładniejsze auta, że BMW znowu gra to samo, ale na końcu i tak przyznajesz, że Seria 5 rozjeżdża konkurencję.

~Luzacjusz

Dane techniczne BMW Seria 5 E60 Touring 525 d 197KM 145kW 2007-2010

Produkowany od 2007 do 2010 roku
Pojemność skokowa 2993 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 197 KM (145 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 1300 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny

Oceny BMW Seria 5 E60 Touring 525 d 197KM 145kW 2007-2010

Liczba ocen: 3
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Poważne usterki - Widoczność - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,2
~lukasz
Touring 525 d 197KM 145kW
BMW Seria 5 E60
Wygodne, dobrze się prezentuje, wnętrze z dobrych materiałów, precyzyjnie spasowane, nie trzeszczy nie puka. Dobrze przyspiesza, dźwięk silnika sprawia radość.
4,7
~kierowca
Touring 525 d 197KM 145kW
BMW Seria 5 E60
Auto dopracowane w każdym szczególe. Silnik , skrzynia biegów , zawieszenie. Bardzo komfortowe. Polecam
4,5
~ww
Touring 525 d 197KM 145kW
BMW Seria 5 E60
doskonale dopracowane auto

Raporty spalania BMW Seria 5 E60 Touring 525 d 197KM 145kW 2007-2010

Liczba raportów: 5
Średnie spalanie dla BMW Seria 5 E60 Touring 525 d 197KM 145kW 2007-2010
7,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,3
Touring 525 d 197KM 145kW
BMW Seria 5 E60
Minimalne spalanie 7,2 l udaje mi się osiągnąć w cyklu mieszanym --> niemiecka autostrada tempomat 80% czasu ustawiony na 145 km/h + polskie drogi. Silnik 3.0d R6 197KM napęd xDrive. Model E61. Przy cyklu mieszanym z przewagą dróg lokalnych i krajowych trzeba liczyć na spalanie około w okolicach 8 l/100km (częste przyspieszanie, wyprzedzanie itd.). Auto zwija się świetnie. Mimo zaledwie 197KM czuć wyraźną różnicę w porównaniu z moim ostatnim autem 120d 177KM. Polecam wszystkim ten silnik i wersję E61. Pasażerowie opowiadają o wrażeniach jak z windy :-)
7,4
Touring 525 d 197KM 145kW
BMW Seria 5 E60
Najbardziej oszczędna wersja 5tki !!! Mega zaskoczony gdy nie trzeba się spieszyć. Najbardziej oszczędny między 110 - 120km/h ( 5,3L- 6L ). 120-140 km/h ( 6L - 7L ) 150km/h 7,3L , 160km/h 7,5L-8L , 200km/h 12L. Spalanie z 77.000km 7,3L 80% trasa 20% duże miasto.
8,3
Touring 525 d 197KM 145kW
BMW Seria 5 E60
Auto używane głównie we Wrocławiu. Krótkie odcinki po mieście i wg komputera średnia na poziomie 10,8l. W cyklu mieszanym miasto na przemian z wioskami wychodzi około 8l. Trasa 300km po S8 na tempomacie przy 160km/h i mamy 6,7l. Przebieg to 250kkm, automat, do wymiany na dniach idzie konwerter (przeciąga biegi) być może ma to wpływ na spalanie.

Usterki BMW Seria 5 E60

Liczba wpisów: 20
Dziwne halasy spod kolektora i problem z pompa paliwa
  • BMW Seria 5 E60 Sedan 523i 190KM 140kW 2007-2010
  • układ wtryskowy
Podczas puszczania gazu, jak silnik schodzil z obrotow na goracym, slychac bylo lekkie popiskiwanie/cwierkotanie. Czasami nierowne obroty na jalowym i postukiwanie. Niekiedy odpalal jakby na 5 cylindrow i wyskakiwal blad pompy paliwowej i samochod przechodzil w tryb serwisowy. W szczegolnosci po dluzszej jezdzie autostrada. Pompa wysokocisnieniowa, paliwowa i filtr paliwa. Oddalem do ASO BMW i jestem biedniejszy o 9000 zl. Sprzedawca mam nadzieje bez sadow odda mi przynajmniej wieksza czesc, wkoncu na gwarancji 12 miesiecy jest nawet jesli uzywany..
Oczekuje na rozwiązanie
Dziwny halas przy hamowaniu silnikiem
  • BMW Seria 5 E60 Sedan 523i 190KM 140kW 2007-2010
  • silnik
Silnik N53 benzyna. Po dobrym rogrzaniu silnika, puszczajac pedal gazu, slychac dziwne halasy spod komory silnika. Jest to podobne do lekkiego piszczenia/cwirkania. Przy wylaczaniu silnika jest zawsze taki ciut dluzszy pisk. Niestety mechanicy nie doszli konkretnie co to jest. Jedyne co wiem, to to, ze dochodzi z okolic kolektora. Czasami zdarza sie rowniez, ze samochod jakby odpalal na 5 cylindrow, wychodzi blad pompy paliwowej i awaria silnika - dostepna tylko czesc mocy. Na zimnym silniku zdarza mu sie czasami falowac na obrotach minimalnych. Ale podzczas normalnej jazdy problemow nie ma oprocz halasow. Czyszczenie dodatkami do benzyny sie odbylo i raczej odpada pompa/jakosc paliwa. Zawor EGR i caly kolektor byl czyszczony specjalnym sprejem wpryskiwanym do ukladu zasysania powietrza. Jeszcze sproboje zdjac zawor DISA i zobaczyc. Ktos sie spotkal z takim czyms? Jeden mi powiedzial ze to moze byc zas pompa prozniowa od hamulca, drugi zas ze cos z kolektorem, ale nikt na 100% mi nie potwierdzil ani nie naprawil.
Oczekuje na rozwiązanie
9 komentarzy
Sygnał dźwiękowy przy włączeniu świateł mijania.
  • BMW Seria 5 E60 Sedan
  • instalacja elektryczna
Proszę o pomoc w następującej sprawie: auto stało 3 dni, następnie był problem z odpaleniem - światła włączają się automatycznie wraz z uruchomieniem silnika, nie mogłam odpalić, ręcznie wyłączyłam światła, zapalił, na wszelki wypadek podładowałam akumulator i auto odpala bez problemu, ale w momencie włączenia świateł pojawia się krótki ciągły sygnał dźwiękowy, jak wyłączam światła nawet w czasie jazdy dźwięk milknie. Na wyświetlaczu ani na ekranie nie pojawia się żaden komunikat, nie świeci się żadna ikona. Pomóżcie co to może być??
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
BMW Seria 5 E60 Touring