Szukaj

Informacje o Lexus

Lexus to należąca do Toyoty marka luksusowych samochodów, która na rynku jest obecna do 1989 r. Głównym założeniem przy jej zakładaniu była rywalizacja z niemieckimi producentami samochodów z segmentu premium, ale również z Acurą - luksusową marką Hondy, która została założona trzy lata wcześniej. Samochody Lexusa można spotkać dziś również na torach wyścigowych, gdzie z sukcesem rywalizują o najwyższe lokaty.

Historia Lexusa

Debiut marki Lexus, której nazwa została wybrana spośród 200 różnych propozycji, sięga 1989 r. Od początku modele japońskiej marki miały się wyróżnić wysoką jakością wykonania i oryginalną sylwetką. Wysiłki Toyoty zostały nagrodzone dosyć szybko. Już w 2007 r. firma analizująca rynki motoryzacyjne J.D. Power and Associates uznała Lexusa za najbardziej wartościową markę na rynku amerykańskim.

Do opracowania pierwszych swoich modeli Toyota w imieniu Lexusa zatrudniła 60 projektantów, 24 inżynierów silników, 1400 inżynierów ogólnych, 2300 techników i 220 osobową załogę pracowników. Za nim na drogi wyjechały wersje seryjne powstało blisko 450 prototypów, której łączna wartość przekroczyła 1 miliard dolarów. Pierwszym modelem nowej marki był Lexus LS 400. Napędzany był silnikiem benzynowym V8 o pojemności 4,0 l.

W 1991 r. Lexus wprowadził dwa nowe auta: SC 400 i sedana ES300. Pierwszy z nich, w spadku od LS 400, otrzymał silnik V8 i napęd na tylną oś. ES 300 z kolei sprzedawał się najlepiej ze wszystkich sedanów marki. W 1996 r. Lexus zadebiutował z SUV-em LX 450, a w 1998 r. pojawił się crossover RX 300 i sedany GS 300 oraz GS 400.

Samochody Lexusa z XX wieku

Kolejne lata Lexus spędził na rozwoju swojej sieci przedstawicielstw w krajach europejskich oraz w rodzimej Japonii. W 2005 r. do oferty dołączyły kompaktowy Lexus IS, kabriolet SC i średnia limuzyna GS. W następnym roku Lexus pokazał nową serię LS (modele LS 460 i LS 460 L), które jako pierwsze auta posiadały automatyczny system parkowania. Międzynarodowe grono jurorów przyznało mu tytuł World Car of the Year 2007.

Następnym krokiem Lexusa było wypełnienie gamy modelowej seriami IS, ES, GS oraz nowymi LS, SC, RX, GX i LX. Od 2005 r. Lexus zwiększył swoje wysiłki w rozwój technologii hybrydowej. Na rynku zadebiutowały model RX 400h, a rok później pojawił się GS 450h, luksusowa limuzyna napędzana jednocześnie silnikiem V6 i motorem elektrycznym. Kolejny rok to kolejne hybrydy: LS 600h i przedłużony LS 600h L.

W styczniu 2007 Lexus powołał do życia wewnętrzną dywizję oznaczoną literą F. Miała się ona zająć rozwojem luksusowych modeli Lexusa o sportowym zacięciu. Pierwszym był Lexus IS, który po przeprowadzonych modyfikacjach zmienił nazwę na IS-F, a napędzany był silnikiem V8 o pojemności pięciu litrów i mocy 400 KM. Kolejnym projektem marki był koncept LF-A – super-sportowy samochód o nadwoziu roadstera.

czytaj więcej

Opinie Kierowców o Lexus

Sprawdź co kierowcy
myślą o Lexus

Oceny Aut 1 016 ocen

3,4
~Sylwester
Lexus LBX
Crossover 1.5 Hybrid 136KM 100kW
Auto bardzo sympatyczne raczej dla kobiet , ale z ogromną wadą w postaci rozładowującego się notorycznie akumulatora rozruchowego. Sprawa jest znana od początku produkcji modelu czyli od 2022 roku., Lexus udaje że coś z tym robi , zmienia procedury transportu oraz wydania aut w salonach , ale to w sumie nic nie zmienia i po paru miesiącach dochodzi do unieruchomienia auta . Poza tym auto ma bardzo mało miejsca na tylnej kanapie oraz mało miejsca na nogi na fotelu pasażera jest to bardzo niewygodne już dla pasażerów o wzroście 170 cm , nie nadaje się w związku z tym na trasy powyżej 100km. Generalnie żeby nie problemy z akumulatorem to dałbym 4 lub 5 gwiazdek , ale to jest krytyczna wada która wg mnie dyskwalifikuje auto z rynku
Dodane 28 dni temu
4,9
~Carom
Lexus UX
Crossover Facelifting 2.0 200 173KM 127kW
Po 2 latach eksploatacji mogę coś powiedzieć na temat tego samochodu. Opinie że mały bagażnik czy ciasno z tyłu mnie śmieszą. Jedz do salonu oglądnij, sprawdź i nie kupuj jak ci nie pasuje. Mnie pasował dla 2 osób to kupiłem i jestem mega zadowolony. Do bagażnika pakuje 2 walizki średniej wielkości i coś podopycham jeszcze u góry i z boku. Co do głośności to oczywiście że silnik robi się głośny jak wciśniesz gaz do dechy - w większości aut ze skrzynią manualną jak przy prędkości 90km/h zredukujesz do 2-ki i wciśniesz gaz do dechy to też silnik będzie bardzo słychać. Natomiast przy spokojnej i normalnej jeżdzie jest bardzo cicho. Tak to prawda że na niektórych rodzajach asfaltu bardziej słychać opony, ale to podobno przypadłość opon run flat bo są grubsze, twardsze i przez to głośniejsze. Ogólnie jazda tym samochodem jest komfortowa i przyjemna. Szczególnie podoba mi się jego przyczepność. Przez kilkanaście lat jeździłem wyższymi autami typu suv. Lexus ux 200 bije je na głowę pod względem trzymania się drogi i przechyłów na zakrętach. Silnik to może nie torpeda ale do szybkiego włączanie się do ruchu i płynnego wyprzedzania 173KM dają radę.
Dodane 1 miesiąc temu
4,9
~Tadeusz
Lexus RX III
SUV 350 277KM 204kW
Swoją ocenę wystawiam po roku użytkowania (około 30 tys km). Poprzednim autem, jakim się poruszałem był Rx 400h, więc siłą rzeczy będę porównywał to auto do poprzednika. Całokształt oceniam na 5+, auto mimo lat (2009 rok) daje większy komfort i jakiś Ford Kuga czy Kia Sportage czy 2025 roku, daje poczucie dużego bezpieczeństwa - czołg na drodze. Posiadam Lexusa RX mk1, mk2 i mk3. MK2 400h w stosunku do mk1 300 jest jak auto po liftingu. RX mk3 to jest na prawdę spory przeskok technologiczny. Wyposażenie auta przede wszystkim dorównuje współczesnym samochodowym w 2025 roku, a m.in. jest to wyświetlacz na przedniej szybie head up z możliwością regulacji góra/dół oraz jasności podświetlenia; wentylowane fotele z wysuwającym się elektronicznie podparciem podudzia; telewizor w podsufitce z pilotem i słuchawkami; kamera boczna w lusterku i czujniki parkowania w standardzie; radar z tempomatem, fotele przednie wyprofilowane tak, aby zapewniały trzymanie boczne w zakrętach ( w mk1 i mk2 siedzi się trochę jak na taborecie i w zakrętach trzymają nas tylko podłokietniki kapitańskie).
Dodane 1 miesiąc temu
Euro NCAP Logo
Najnowsze testy zderzeniowe modeli Lexus przeprowadzone przez Euro NCAP.
Średnia ocena

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów