Szukaj

Informacje o Volkswagen Golf II 1.6 TD 80KM 59kW 1989-1991

Lata produkcji: 1989 – 1991
Segment: Niższa klasa średnia
W roku 1983 w sprzedaży pojawił się następca Golfa I. Model drugiej generacji wizualnie tylko nieznacznie odróżniał się od swego poprzednika. Był jednak od niego nieco większy i bardziej nowoczesny. Inspirując się olbrzymią popularnością modelu, w roku 1984 Volkswagen wprowadził na rynek model Jetta – Golfa II w wariancie sedan. Produkcję Volkswagena Golfa drugiej generacji zakończono w roku 1992. W ciągu ośmiu lat nabywców znalazło ponad 6,3 mln egzemplarzy auta. Do dnia dzisiejszego Volkswagen Golf II jest popularnym modelem klasy średniej, nadal chętnie sprowadzanym do Polski.
czytaj więcej
Powagosław
Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie. ~Luzacjusz
Produkowany od 1989 do 1991 roku
Pojemność skokowa 1588 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 80 KM (59 kW) przy 4500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 135 Nm przy 2600 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 23,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 80 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku pośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Bezawaryjność (poważne usterki) + Stosunek jakość/cena

Wady

- Widoczność - Skrzynia biegów - Wyciszenie
Średnie spalanie dla Volkswagen Golf II 1.6 TD 80KM 59kW 1989-1991
5,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,7
Volkswagen Golf II
Hatchback 1.6 TD 80KM 59kW
Spalanie mojego golfika w okolicach 6 litrów wynika z dość dynamicznej jazdy. Po dogrzaniu silnika często trzeci, czwarty, piąty bieg wrzucam przy około 4000obr. Ciśnienie turbo jest zwiększone, dawka paliwa też, boost pin agresywnie ustawiony. Nie jest to auto do wyścigów, ale w mieście nie jest zawalidrogą, GTD w ładnym stanie, na alu BBS robi robotę i jest bardzo ekonomiczne zarówna na stacji paliw, pod biedronką- gdy tankujesz roślinny z promocji, a także w sklepie motoryzacyjnym, bo właśnie tam ponoszę wszystkie koszty związane z jego naprawami. Tego auta nie ma po co oddawać do mechanika, jeśli dysponuje się czasem i podstawowymi narzędziami.
5,0
Volkswagen Golf II
Hatchback 1.6 TD 80KM 59kW
Golf z silnikiem SB jest super. Ma niezłego kopa jak na starego diesla. A spalanie bajkowe dosłownie. dojeżdżam codziennie do pracy ok. 20km w jedna stronę. spalnie jakie uzyskuje wychodzi mi pomiedzy 4,9 a 5,2 styl jazdy. nie cisne go bez sensu jak nie mam gdzie, ale też nie żałuje mu i kiedy moge kręce turbinke na maksa.nie mozna wiec powiedziec ze jeżdze oszczednie ale nie moge powiedziec że go piłuje. czasem zdarzy sie że go cisne ostro jak za późno sie zbiore do pracy. wiec wynik na poziomie 5l jest genialny. awaryjnosc zerowa. od 1,5roku nie robie przy tym aucie nic. -30 czy +30 silnik cyka elegancko i pali od pierwszego strzała. majac takie auto mozna zapomniec o zagazowanych autach. dodoam jeszcze że mam 16 calowe koła z przodu 195 a z tyłu 215 co niewatpliwie zostawia swój ślad na wyniku spalania, wiec na seryjnej feldze moze by wyszło miedzy a 4 a 4,5 litra. powiem szczerze że zadziwia mnie to autko. ciekawostka 170km/h a pod noga jeszcze zapas;D spokojnie by wycisnął 190 bez zajęknięcia. mistrzowska konstrukcja. auto oszczedne, naprawde dynamiczne, twarde jak diabli mimo 89r. zero śladów rdzy, ostatnio miałem nim wypadek (uderzyłem w sarne) i nie stao sie nic delikatne pekniecie na grillu i przekrzywiona lampa na zaczepie przy czym te cudowane nowe autka miałyby skasowane pół przodu.
5,1
Volkswagen Golf II
Hatchback 1.6 TD 80KM 59kW
właśnie wruciłem z zstacjo benzynowej cena ropy okropna 5,37pln a benzyna95 5,20pln byłem w szoku no ale co trzeba zatankować...po zalaniu golfika do pełna wyraz mojej twarzy bezcenny obliczylem szybciutko spalanie atu 4,68l/100km odrazu poprawil mi sie humor:):) a najlepsze w tym ze od poprzedniego tankowania jezdzilem bez przerwy po miescie do pracy, a lubie sobie czasem pocisnąć pedał gazu.do tej pory jestem w szoku.jest to juz moj 3ci mk2 wczeniej 1,3B+G[porazka silnik:(] drugi mk2 1,8B+G 90KM od ´tresera´ [do tej pory załuje ze sprzedalem;(] teraz od 3miesiecy jestem szczesliwym posiadaczem 1,6GTD 80KM i powiem ze jestem w ogromnym szoku naprawde polecam.pozdro

Usterki Volkswagen Golf II

Liczba wpisów: 65
Silnik - Obroty na poziomie 1500 - 2000 rpm.
  • Volkswagen Golf II 1.8 90KM 66kW 1984-1991
  • układ wtryskowy
Po odpaleniu silnika obroty wskakują na poziom 1200 - 1500... Po ruszaniu i wyrzucaniu na bieg jałowy obroty trzymają poziom 2000 rpm. Jedynym sposobem opuszczenia obrotów było na światłach np. obciążenie silnika pierwszym biegiem i powolnym puszczaniem sprzęgła (bez gazu, "duszenie") silniczek krokowy ( regulator biegu jałowego ) wyjęcie, rozebranie, przemycie benzyną ekstrakcyjną ( to miałem po ręką ) Jest to efekt krótko terminowy bo oczywiście silniczek kwalifikuje się do wymiany, nie można jeździć na uszkodzonych podzespołach sam. Ale w przypadku "ciężkiego miesiąca" pomoże to Tobie.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Jak wyregulować zawór upostowy w turbinie KKK?
  • Volkswagen Golf II
Jest możliwość regulacji skoku tłoczka, czyli zwiększanie lub zmniejszanie szczeliny przy zachowaniu jednak momentu (obroty), kiedy się załącza turbina. A więc, odkręcamy kluczem nasadowym nr 10 nakrętkę na puszce, następnie kluczem imbusowym, nie pamiętam rozmiaru, ale chyba 2mm, wkładamy na końcówkę śruby i przekręcając w prawo zmniejszamy skok tłoczka. Niestety trzeba mieć manometr ciśnieniowy, najlepiej do 1 Bara (18PLN), 2m przewodu powietrznego (2,50PLN za metr), złączka i trójnik, może być od spryskiwaczy (1PLN). I metodą prób możemy uzyskać właściwy parametr. Powodzenia!
Problem rozwiązany
Jak wymienić nagrzewnicę?
  • Volkswagen Golf II
Odkręcasz konsole środkowa, półkę pod decha u kierowcy i pasażera. Następnie demontujesz środkowe kratki nawiewu. Otwierasz maskę, odkręcasz dwie nakrętki które widać zaraz pod wężami idącymi do nagrzewnicy (są po przekątnej). Odczepiasz cybanty które są na wężach tak aby je odczepić od nagrzewnicy. Wracasz do środka auta, odczepiasz tunel idący z wiatraka do obudowy nagrzewnicy (na takich zatrzaskach), odkręcasz frontowa obudowę nagrzewnicy (kilka śrubek w główka na śrubokręt krzyżakowy + takie plastikowe nakrętki chyba na "10"). Następnie powoli ciągniesz do siebie pozostałą cześć obudowy. Gdy to masz to nagrzewnica wyjedzie jak z szuflady do góry. Tyle. Włożyć nowa o poskładać w odwrotnej kolejności.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Volkswagen Golf II