Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 F10-F11 Limuzyna 520d 184KM 135kW 2010-2014

Lata produkcji: 2010 – 2014
Segment: Wyższa klasa średnia

Tylko ze 143-konnym dieslem Seria 5 jest zwykłą limuzyną – ani za szybką, ani za wolną. Po prostu jeździ i nie irytuje na drodze. Jednak już półkę droższy wariant o mocy 184KM wszystko zmienia – auto staje się zrywne, ma zapas mocy i sprawia sporo frajdy. Moc diesli sięga aż do 380KM w wariancie M550d z trzeba turbosprężarkami. Silniki benzynowe idą jeszcze dalej – do 560KM w przypadku M5. Ale już ten najsłabszy wariant, który oferuje 184KM w zupełności wystarcza. Wyprzedzanie innych aut jest szybkie i łatwe, czuć moc pod prawą stopą, a elastyczność rozpieszcza. Dźwięk zresztą też – choć nie tak jak we flagowym V8.

czytaj więcej
Powagosław

Z tym samochodem jest tak, że albo go kochasz, albo nienawidzisz. Za efekciarstwo, groźny wygląd, no i dlatego, że to BMW. Aha, komfort jazdy gratis.

~Powagosław
Luzacjusz

W reklamach sieci komórkowej pojawiali się czasoumilacze i czasowstrzymywacz. Idąc tym tropem, „piątka” to wzrokoprzyciągacz. A czyje spojrzenia przyciąga, to już inna para kaloszy. Na szczęście, większość właścicieli BMW zdążyła już zamienić dresy na eleganckie garnitury.

~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2014 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 184 KM (135 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 380 Nm przy 1900-2750 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 90 x 84 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 8
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 8
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Karoseria + Ergonomia + Układ jezdny

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,8
~Maciek Lagavulin
Limuzyna 520d 184KM 135kW
BMW Seria 5 F10-F11
Żona mówi że superancko ekstra wymiata i robi na wszystkich wrażenie, można powiedzieć że w pełni podzielam jej opinię. Zuważylem, że wszyscy na drodze sa trochę bardziej uprzejmi. Jako auto na długie i średnie trasy idealne, trzeba przyznac że tryby jazdy robią swoje, diametralnie zmieniają charakterystykę auta a i 184KM i "tył napęd" zapewniają odpowiednią dynamikę. Auto długie, całkiem duże, wewnątrz przepastne a wydaje się pod względem prowadzenia bardziej zwarte i responsywne niż niektóre sportowe kompakty, całkiem zwinne.
4,8
~Maciek Lagavulin
Limuzyna 520d 184KM 135kW
BMW Seria 5 F10-F11
Żona mówi że superancko ekstra wymiata i robi na wszystkich wrażenie, można powiedzieć że w pełni podzielam jej opinię. Zuważylem, że wszyscy na drodze sa trochę bardziej uprzejmi. Jako auto na długie i średnie trasy idealne, trzeba przyznac że tryby jazdy robią swoje, diametralnie zmieniają charakterystykę auta a i 184KM i "tył napęd" zapewniają odpowiednią dynamikę. Auto długie, całkiem duże, wewnątrz przepastne a wydaje się pod względem prowadzenia bardziej zwarte i responsywne niż niektóre sportowe kompakty, całkiem zwinne.
4,8
~Maciek Lagavulin
Limuzyna 520d 184KM 135kW
BMW Seria 5 F10-F11
Żona mówi że superancko ekstra wymiata i robi na wszystkich wrażenie, można powiedzieć że w pełni podzielam jej opinię. Zuważylem, że wszyscy na drodze sa trochę bardziej uprzejmi. Jako auto na długie i średnie trasy idealne, trzeba przyznac że tryby jazdy robią swoje, diametralnie zmieniają charakterystykę auta a i 184KM i "tył napęd" zapewniają odpowiednią dynamikę. Auto długie, całkiem duże, wewnątrz przepastne a wydaje się pod względem prowadzenia bardziej zwarte i responsywne niż niektóre sportowe kompakty, całkiem zwinne.
Średnie spalanie dla BMW Seria 5 F10-F11 Limuzyna 520d 184KM 135kW 2010-2014
6,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,4
Limuzyna 520d 184KM 135kW
BMW Seria 5 F10-F11
Oczywiście dane katalogowe producenta można wsadzić między bajki, ale i tak jest bardzo przyzwoicie. Jak na te osiągi i masę samochodu pali mniej niż niejeden kompakt. Szczególnie w trasie silnik jest bardzo ekonomiczny, a duży bak zapewnia ponad 1200 km zasięgu - to lubię. A teraz parę konkretów: Kolonia - Kraków: 5,8L/100km Chyżne - Rimini: 5,3L/100km Monachium - Kraków: 6,2L/100km Kraków - Łeba - 4,8L/100km (rekord) Kraków bez korków: 7,5L/100km Kraków przedświąteczne korki: 10,5L/100km
6,0
Limuzyna 520d 184KM 135kW
BMW Seria 5 F10-F11
Jak na takie wielkie auto, automa, tył napęd bije na głowę konkurentów.... Mam auto od paru lat i nic się nie dzieje. Spalanie średnie miasto ok 6-6,5 L trasa równo 130 km- 4,7 na klimie. Nie wiem z kad spalanie 8-9 L u nie których może odwalone trupy albo piszą to osoby które nawet nie maja takiego auta i piszą z zazdrości.
7,0
Limuzyna 520d 184KM 135kW
BMW Seria 5 F10-F11
Użytkując BMW F10 520d 2010r skrzynia manualna spalanie waha się pomiędzy 4,7-9l. Uogólniając: trasa - 5-6l, miasto w korkach - 8,5l. Z reguły średnio wychodzi ok.7l więc jak na auto tej marki i o takiej wadze, wynik jest zadowalający
BMW Seria 5 F10-F11 Limuzyna