Szukaj

Mercedes – wybierz model

Pokaż modele z silnikiem:
Pozostałe modele

Informacje o Mercedes

Niemiecka marka samochodów z gwiazdÄ… na masce to jedna z najstarszych europejskich marek samochodowych, której historia siÄ™ga 1883 r. Obecnie, wraz ze Smartem i Maybachem, należy do koncernu Daimler. Oferta producenta jest bardzo szeroka: w jego fabrykach powstajÄ… samochody miejskie, sportowe, dostawcze i bolidy. W kategorii aut osobowych Mercedes-Benz jest jednÄ… z najbardziej prestiżowych marek Å›wiata.

Historia Mercedesa

Historia Mercedesa, dziÄ™ki panom Gottlieb Daimler i Karl Benz, nierozerwalnie wiÄ…zaÅ‚a siÄ™ z historiÄ… motoryzacji. Obaj, niezależnie od siebie, przyczynili siÄ™ w latach 80. XIX w. do powstania pierwszych samochodów i rozwoju caÅ‚ego przemysÅ‚u. Benz zaÅ‚ożyÅ‚ w grudniu 1883 r. w Mannheim firmÄ™ Benz & Co., natomiast w listopadzie 1890 r. powstaÅ‚a w Cannstatt firma Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG). Na przeÅ‚omie wieków firma Daimler-Motoren-Gesellschaft wprowadziÅ‚a do swojej oferty nowÄ… markÄ™ – Mercedes. Nazwa Mercedes pochodziÅ‚a od hiszpaÅ„sko brzmiÄ…cego imienia córki jednego z pierwszych i jak siÄ™ okazaÅ‚o jednego z najbardziej wymagajÄ…cych klientów Daimlera, Emila Jellinka. Pod koniec XIX w. Jellinek otrzymaÅ‚ od DMG swój pierwszy samochód – pojazd z napÄ™dem pasowym i dwucylindrowym silnikiem o mocy 6 KM. OsiÄ…gi auta nie przekonaÅ‚y jednak do siebie austriackiego przedsiÄ™biorcy, który zamówiÅ‚ w niemieckiej firmie kolejny model. W odpowiedzi na wymagania klienta Daimler zbudowaÅ‚ model „Phönix” z zamontowanym z przodu silnikiem 8-konnym. Oba dostarczone we wrzeÅ›niu 1898 r. automobile byÅ‚y pierwszymi na Å›wiecie pojazdami drogowymi z silnikiem czterocylindrowym. KonstrukcjÄ™ samochodu zaÅ› opracowaÅ‚ partner Daimlera, Wilhelm Maybach.

Połączenie Daimlera z Benzem i z Chryslerem

Drogi Benza i Daimlera zbiegÅ‚y siÄ™ na skutek zmian w niemieckiej gospodarce niemieckiej zainicjowanych przez rzÄ…d tego kraju w trakcie trwania I wojny Å›wiatowej. Oficjalny mariaż nastÄ…piÅ‚ 28 czerwca 1926 r., a wspóÅ‚praca w nazwie Daimler-Benz okazaÅ‚a siÄ™ jednÄ… z najdÅ‚uższych w historii motoryzacji. W takim bowiem zwiÄ…zku obie firmy przetrwaÅ‚y do roku 1998. Wówczas to niemiecki koncern zdecydowaÅ‚ siÄ™ na wykupienie wiÄ™kszoÅ›ci udziaÅ‚ów w amerykaÅ„skiej firmie Chrysler. Obie firmy miaÅ‚y zyskać niewÄ…tpliwie wielkie korzyÅ›ci. Daimler-Benz otrzymaÅ‚ możliwość wiÄ™kszego dostÄ™pu do rynku amerykaÅ„skiego, natomiast Chrysler liczyÅ‚ na udostÄ™pnienie zaawansowanej i niezawodnej technologii z której sÅ‚ynęły dotÄ…d modele Mercedesa. Koncern otrzymaÅ‚ nowÄ… nazwÄ™ DaimlerChrysler.

Partnerstwo niemiecko-amerykańskie przetrwało do 14 maja 2007 r. Ze względu na coraz słabszą kondycję finansową Chryslera, Daimler zdecydował się odsprzedać akcje konsorcjum finansowemu Cerberus.

Pierwsze modele w historii Mercedesa

Jednym z pierwszych i najważniejszych pojazdów silnikowych Benza byÅ‚o auto z pierwszym szybkobieżnym jednocylindrowym silnikiem czterosuwowym. Patentowany pojazd silnikowy Benza nie byÅ‚ przerobionym powozem, lecz samodzielnÄ…, caÅ‚oÅ›ciowÄ… konstrukcjÄ…. Zaprezentowany w 1909 r. Mercedes 14/30 KM z napÄ™dem kardanowym bazowaÅ‚ na konstrukcji modelu 15/20 KM, który uzupeÅ‚niÅ‚ ofertÄ™ sprzedaży jako niedrogi model i drugi samochód osobowy z napÄ™dem kardanowym.

Wyprodukowany w 1927 r. Mercedes S (od sport) wyposażony w szeÅ›ciocylindrowy silnik z kompresorem, byÅ‚ jednym z doskonaÅ‚ych seryjnych samochodów sportowych lat dwudziestych. Trzy lata później pojawia siÄ™ Mercedes 770 – najwiÄ™kszy, najcięższy i najdroższy samochód osobowy w ówczesnych czasach. Model 770 (W 07) wyposażony byÅ‚ w oÅ›miocylindrowy silnik rzÄ™dowy o pojemnoÅ›ci 7,7 l z kompresorem. W 1936 r. do oferty dołącza Mercedes 260 D, który byÅ‚ pierwszym na Å›wiecie produkowanym seryjnie samochodem osobowym z silnikiem Diesla.

Powojenne samochody Mercedesa

Pierwszym skonstruowanym po zakoÅ„czeniu II wojny Å›wiatowej modelem niemieckiej firmy byÅ‚ w 1949 r. Mercedes 170 S. Kolejnym ważnym modelem, który pojawiÅ‚ siÄ™ na rynku w 1953 r., byÅ‚ Mercedes 180 (oznaczenie wewnÄ™trzne W 120). ByÅ‚ to pierwszy osobowy Mercedes wyposażony w nadwozie typu "ponton". Rok później pojawiÅ‚ siÄ™ Mercedes 300SL Gullwing Coupe – dwuosobowy sportowy samochód, którego charakterystycznÄ… cechÄ… byÅ‚y otwierane do góry drzwi.

W 1965 r. debiutuje kolejna generacja modeli Mercedesa klasy wyższej W 108, w tym 250 S, 250 SE i 300 SE. W 1968 r. Mercedes zdecydowaÅ‚ siÄ™ zadebiutować w klasie Å›redniej z modelem Mercedes 200 D. Lata 70. XX w. to m.in. Mercedes 280 SE, czyli caÅ‚kowicie nowo zaprojektowana generacja pojazdów klasy wyższej klasy. W 1981 r. pojawiÅ‚y siÄ™ luksusowe coupe Mercedes 380 SEC oraz Mercedes 500 SEC, które powstaÅ‚y na bazie Klasy S (W 126) i zastÄ…piÅ‚y model SLC.

W 1984 r. pojawia siÄ™ Mercedes W 124, nastÄ™pca W 123, który byÅ‚ jednoczeÅ›nie protoplastÄ… Mercedesa klasy E, który zadebiutowaÅ‚ na rynku w 1995 r. W 2003 r. Mercedes wprowadza do swojej oferty, opracowanego wspólnie z firmÄ… McLaren, Mercedesa SLR, sportowy model o mocy ponad 600 KM, który byÅ‚ nastÄ™pcÄ… modelu 300 SL.

czytaj więcej

Opinie Kierowców o Mercedes

Sprawdź co kierowcy
myślą o Mercedes

Oceny Aut 6 944 oceny

4,2
~Błażej
Mercedes Klasa C W203
Coupe W203 1.8 (C 180 Kompressor) 143KM 105kW
Nie wiem skąd tyle negatywnych opinii o tym modelu. Jedynym rzeczywistym problemem z jakim się spotkałem jest zabezpieczenie antykorozyjne, którego realnie w aucie brak. Mamy za to kilka rozwiązań, które naturalnie zapobiegają narastaniu rdzy, jak np. plastikowe panele pod podwoziem, dzięki czemu nie jest aż tak strasznie. Stosunek mocy do masy oceniam na średni, ale w zupełności wystarczający do sprawnego przemieszczania się, zgodnego z przepisami (albo i nawet nie) i w polskich realiach drogowych. Być może mam poprostu dobrze zachowany model, ale oprócz części eksploatacyjnych wymieniane były tylko przewody hamulcowe i tłumik (który faktycznie przerdzewiał). Jak na ponad 20 lat śmigania to lepszy rezultat od większości samochodów
Dodane 7 dni temu
4,5
~idaft
Mercedes Klasa A W177/V177
Hatchback AMG Facelifting 2.0 A45S 421KM 310kW
Mimo tego, że poprzedni model był i tak świetnym miejskim ścigaczem, który nawet z amatora potrafił zrobić Walthera Rohla, W177 jest pod każdym względem jeszcze bardziej zjawiskowe. Jest jeszcze szybsze, bardziej precyzyjne i daje dużo więcej możliwości, jeśli mamy okazję doprowadzić to auto do granic wytrzymałości. Poprawiono napęd - mechaniczny dyfer na przedniej osi już tak bardzo nie pozwala autu wyjeżdżać przodem, co zdarzało się w W176. Na tylnej osi mamy co prawda elektroniczny dyferencjał, ale jest on w stanie przekazywać więcej momentu w kierunku podsterowności, jeśli taka jest nasza wola. Skrzynia biegów jest szybsza, nie tylko przy wyższych przełożeniach, ale także zminimalizowano lag przy starcie, który dokuczał zwłaszcza pierwszym wypustom poprzednika. Nowe A45S zorientowano bardziej na performance i to czuć całym ciałem. Na torze jest jak elektryczny skalpel, który z chirurgiczną precyzją pozwala wgryźć się w zakręty. Długie sekwencje gaz-hamulec nie robią na nim wrażenia, można go męczyć do upadłego. Jest też w nim ogrom elektroniki i to chyba jest najbardziej imponujące. W trybie Comfort spokojnie szusujemy sobie po mieście na trasie dom-sklep-praca, uważając jedynie żeby nie przetrzeć dokładek na osiedlowych krawężnikach. Natomiast, kiedy chcemy trochę poszaleć, auto w trybie Race staje się prawdziwym szatanem do kręcenia czasów na krótkich, technicznych torach. Jest przy tym niesamowicie posłuszne, na dobrej gumie i bez kontroli trakcji nie wypadnie łatwo z obranego toru. Kiedy prowadziłem pierwszy raz 381-konne W176 w 2018 roku, wydawało mi się, że jeżdżę gokartem z homologacją drogową. W W177 czuje się jakbym prowadził auto klasy DTM. To auto nie jedzie, ono zapiernicza. I dzięki dodatkowym systemom robi to tak, że nie boisz się o swoje życie. Oczywiście, jest jednak parę minusów. Gdyby tak nie było, to każdy jeździłbym Mercedesem A45S, a inne marki samochodów nie miałyby racji bytu. Niestety mają. Można się przyczepiać do słabej jakości plastików, nie tylko wewnątrz, ale także i na zewnątrz (trzeszczący spoiler przy zamykaniu klapy bagażnika), ale chyba najbardziej denerwuje mnie jedna rzecz. To spartolony dźwięk. A45S ma w standardzie kontrole klap w wydechu, ale spełnia też życzenia świąteczne Greenpeace, dzięki czemu auto może być albo ciche, albo... ciche. Coś tam strzela przy redukcji, coś tam pierdzi przy zmianie biegów, ale jednak w takim stylu, że zastanawiasz się czy to tak naprawdę ktoś wymyślił czy jednak udać się do serwisu. No i patrząc na złożoność tej konstrukcji - duże turbo, 3 pompy wody i mocno wyżyłowany silnik, raczej nie zaryzykowałbym jeszcze modyfikacji układu wydechowego w obawie o utratę gwarancji. Biorąc jednak wszystko do kupy, uważam, że A45S to najlepsze auto w tej klasie. Nie jest to typowy hot-hatch - to auto o klasę wyżej. Osiągami trzepie większe i mocniejsze auta na torze. Audi RS3, mimo że na papierze podobne - w praktyce jest mniej wyrafinowane. Nowe BMW M135i, GOLF R - meh. A45S to auto absolutnie uniwersalne, torowy demon, którym można jeździć po bułki do sklepu. Wydaje się, że to już szczyt ludzkich możliwości. Szkoda, że kosztuje tyle, co używane 911.
Dodane 10 dni temu
4,6
~Kolos
Mercedes Klasa C W204
Kombi T204 Facelifting 250 BlueEFFICIENCY 204KM 150kW
Autko mam od 2 lat , zrobiłem z 50 tys km , nie jest to oszczędny samochód jeśli chodzi o cenę części czy jeśli chodzi o spalanie , ale na tle innych autek cieszy mimo wydatków, stary poczciwy Mercedes , twarda kolumbryna mimo że to tylko C klasa, to autko miewa problemy z podstawą filtra oleju , blokada kierownicy , wycieki z węży , rozrząd od strony skrzyni czyli silnik do góry, nie każdy chce przy nim grzebać, nie jest to auto dla centusia, chociaż kazda osoba która się przejdzie jak pasażer to mówi czuć że to mercedes, niema co się obawiać napędu na tył auto mało kiedy zarzuca tyłkiem. Jeśli kogoś stać na regularny serwis to polecam, bo kultura jest na wysokim poziomie. Samochód mało nie pali w mieście trzeba liczyć 9-12 litrów. Na trasie jak ktoś emeryt to z 6. Jak szybko czyli gaz w podłogę hamulec gaz hamulec To 8/9
Dodane 1 miesiÄ…c temu

Zgłaszane usterki 605 usterek

Świst słyszalny przy wysokich prędkościach i/lub niesprzyjającej pogodzie
  • Mercedes EQA SUV 300 228KM 168kW 2021-2024
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Po przekroczeniu wyższych prędkości (dla mnie było to powyżej 80-90 km/h) oraz przy niesprzyjających warunkach pogodowych (opady deszczu i porywisty wiatr), we wnętrzu kabiny pojawiał się świst przypominający dmuchanie wiatru w gwizdek. Dźwięk wydawał się dobiegać z okolic środka deski rozdzielczej/kokpitu. Okazuje się to być znanym problemem, gdzie zewnętrzna, czarna osłona podszybia, znajdująca się między maską, a szybą przednią, wypacza się, co powoduje pojawienie się niewielkiej szczeliny między szybą przednią, a osłoną podszybia. Konieczna jest wymiana całej osłony. Dla nas koszt zamknął się w kwocie 2640 zł, wliczając "diagnostykę" serwisu Mercedesa (po podaniu im przyczyny i zostawieniu samochodu, najpierw dzwonili, że to nie to i informowali jakże trudna jest diagnostyka takiego problemu, a później dzwonili drugi raz z informacją, że to jednak to. Za naładowanie 10 kW energii elektrycznej, która zużyli wystawili kolejną fakturę z pozycją "Usługa ładowania" na kwotę 111 zł.) więc przestrzegam przed kosztami. Na szczęście obowiązywała nas rękojmia, bo znając Mercedesa gwarancja Junge Sterne takich usterek nie obejmuje.
Dodane 10 miesięcy temu
Euro NCAP Logo
Najnowsze testy zderzeniowe modeli Mercedes przeprowadzone przez Euro NCAP.
Åšrednia ocena

Skonfiguruj idealnÄ… ofertÄ™ z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów