Szukaj

Lista ocen Fiat Bravo II Hatchback 5d (463) - Skrzynia biegów

Na liście zabraknie 167 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
4,0
~fn2000@gazeta.pl
Fiat Bravo II
Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW
Na początku skrzynia wyraźnie \"haczy\". Po przejechaniu pierwszych kilku tysięcy łagodnieje, z tym, że nawet teraz zdarza się czasami przy wrzucaniu wstecznego biegu. \"Piątka\", na początku szczególnie, ma tendencje wskakiwać na \"trójkę\", ale odrobina wprawy wystarczy aby opanować sytuację. Ogólnie ocena pozytywna, jak na tę klasę auta skrzynia sprawuję się dobrze, tzn. nie stwarza problemów w codziennym użytkowaniu, na trasie także...
2,0
~Tom
Fiat Bravo II
Hatchback 5d 1.4 T-JET 16V 120KM 88kW
No tutaj słabiutko, Skrzynia jest mało precyzyjna i bardzo delikatna (podobno też awaryjna). Lubi coś tam przy zmianie biegów lekko stuknąć czy zakrzaczyć (zwłaszcza jeśli szybko chcemy zmienić bieg), ale podobno ten typ tak ma. No cóż jeśli się zepsuje naprawie i będę jeździł dalej. Na pochwałę zasługuje 6 bieg dzięki któremu w trasie możemy poruszać się z autostradowa prędkością w ciszy i niskimi obrotami silnika oraz rozsądnym spalaniem.
4,0
~artecki
Fiat Bravo II
Hatchback 5d 1.4 T-JET 16V 150KM 110kW
Skrzynia troche haczy podczas wrzucania "trojki".Problem latem przy wysokiej temeraturze z wrzucaniem poszczegolnych biegow ,glownie jedynki,trojki..Po przesmarowaniu wybieraka i linek smarem problem zostal prawie calkowicie wyeliminowany.Ogolnie dosc krotkie przelozenia plus za szosty bieg.Po rozgrzaniu dziala wg. mnie bardziej precyzyjnie niz przy zimnym silniku ...obiektywnie jednak uwazam ze w poprzedniej mazdzie lepiej pracowala...
1,0
~arek
Fiat Bravo II
Hatchback 5d 1.4 T-JET 16V 120KM 88kW
Mam skrzynię M32. Po ok. 40 tys. km pierwsze oznaki zużycia łożysk (typowa wada tych skrzyń) przy dłuższej jeździe autostradą 130-140 km/h skrzynia zaczyna głośniej pracować. Drugi bieg potrafi na ciepłej skrzyni haczyć i zgrzytnąć. Za długi drugi bieg - poniżej 20 km/h samochód nie bardzo chce na nim jechać. Niepotrzebny 5 bieg, zamiast niego mogła by być dłuższa czwórka, ale marketingowo 6 biegów lepiej wygląda.
4,0
~peterz
Fiat Bravo II
Hatchback 5d 1.4 i 16V MPI 90KM 66kW
Wszystko działa bez zarzutu. Zgodnie z zaleceniami producenta podczas jazdy nie trzymam ręki na drążku zmiany biegów. Przy rosnących cenach paliwa, dopiero w 4 roku użytkowania samochodu odkryłem zalety 6 biegu. Do tej pory uważałem, że do jazdy po mieście nie ma sensu go uzywać. Jednak komputer pokładowy i odczyt chwilowego zuzycia paliwa wykazują co innego. Jadąc 60-80 km/h na 6 biegu spalanie spada nawet do 4,5 l/100km.
3,0
~Marek
Fiat Bravo II
Hatchback 5d 1.6 TD MultiJet 105KM 77kW
Natrafiłem na pokaźne mrozy. Biegi 1 i wsteczny lubią haczyć. 90% czasu użytkuję samochód w mieście. Powiem tak: mam Merca C200 LPG automat - jazda po mieście w tym kotki to poezja. Jak wspomniałem (być może zima, nowe auto)biegi lubią haczyć, stosunkowo szybki 1 bieg to uciążliwość jazdy w korkach. W trasie szczególnie duża elastyczność biegów 4 i 5 sprawia iż niezbyt często sięgamy po lewarek.
5,0
~brucha@interia.pl
Fiat Bravo II
Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW
Gladko, lekko, tam gdzie trzeba:-) Na 4 tym biegu przy 2000 obr mamy około 80 km/h - wiec dobrze sie wyprzedza ciężarówki w trasie mając cały moment obrotowy pod nogą. Niestety w mieście prędkość przepisowa 50-60 km/h oznacza lawirowanie miedzy 3 i 4 biegiem - trójka zbyt niska, czwórka z kolei wydaje sie byc zbyt wysoka i auto robi sie ospałe - bo obroty są wtedy poniżej 1800 obr.
4,0
~Czak Ptak
Fiat Bravo II
Hatchback 5d 1.4 T-JET 16V 120KM 88kW
Słynna skrzynia M32, 6 biegów. Jeśli chodzi o awaryjność to mit, moja skrzynia pracuje bez problemu, wymieniłem samemu olej, zalałem 2,9 litra Fuchsa i pracuje cicho. Praca lewarka jest dosyć charakterystyczna, ale to pewnie subiektywne odczucie, bo dotychczas jeździłem Mazdą. Jak dla mnie troszke za krótkie przełożenia, jazda po mieście to częste przerzucanie biegów.
4,0
~NuovaB
Fiat Bravo II
Hatchback 5d 1.4 T-JET 16V 150KM 110kW
Skrzynia biegów dostarczona przez Opla opatrzona oznaczeniem M32 wymaga więcej oleju przekładniowego niż zostało wlane fabrycznie. Powoduje to braki w smarowaniu na wysokości 6-go biegu, co z kolei prowadzi do zużycia łożysk. Jest to niestety jedna z 2 głównych usterek tej wersji silnikowej (drugo dotyczy klimatyzacji). Regeneracja łożysk to koszt ok 2000 zł.
5,0
~serj
Fiat Bravo II
Hatchback 5d 1.4 i 16V MPI 90KM 66kW
Skrzynia manualna, 6-cio biegowa. Biegi wchodzą lekko, skrzynia dobrze zestopniowana. Czasem zdarza się jakiś drobny zgrzyt przy wrzucaniu wstecznego, ale w ogólnym rozrachunku jest bardzo dobrze. Po 6 miesiącach: 6ty bieg w trasie to wspaniała sprawa. Po 1,5 roku: Cieknący uszczelniacz wybieraka skrzyni biegów- 6,4zł, wymiana troszkę drożej, ale bez dramatu.
Fiat Bravo II Hatchback 5d