Szukaj

Informacje o Opel Astra J Sports Tourer

Lata produkcji: 2010 – 2012
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowana w latach 2009-2015 czwarta generacja Opla Astry powstała na platformie podłogowej GM Delta II, podobnie jak m.in. Chevrolet Cruze. Stylistycznie natomiast Opel Astra J nawiązywał do modelu Insignia. Samochód został zaprojektowany przez Marka Adamsa. Ze względu na ryzyko omyłkowego wzięcia litery „I” za cyfrę „1”, Opel pominął tę literę w swoim nazewnictwie i w ten sposób czwarta generacja Astry stała się Astrą J. Model zajął trzecie miejsce w plebiscycie European Car of the Year w roku 2010. Samochód przeszedł facelifting w roku 2012. Oferowany był również w wariancie kombi, o nazwie Sports Tourer, a także jako sedan.
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,9 m
Promień skrętu 5,45 m
Długość 4698 mm
Szerokość 1814 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2013 mm
Szerokość ze złożonymi lusterkami bocznymi 1814 mm
Wysokość 1535 mm
Rozstaw osi 2685 mm
Rozstaw kół - przód 1544 mm
Rozstaw kół - tył 1558 mm
Prześwit 150 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1550 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 500 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1026 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1069 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1835 mm
Maksymalna ładowność 592 kg
Dopuszczalne obciążenie dachu 100 kg
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Układ jezdny + Karoseria + Ergonomia

Wady

- Silnik - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,0
~DorianNam
Opel Astra J
Sports Tourer 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW
Auto zakupiony w tym roku. Byłem początkowo sceptycznie nastawiony i raczej celowałem w inną markę, ponieważ mój pierwszy samochód to też był Opel, ale Corsa D. Użytkuję auto codziennie i póki nie wyjeździłem dużo bo ok 5tys km. Moim zdaniem jak za tą cenę wyposażenie jest naprawdę bogate (podgrzewana kierownica i siedzenia, czujniki parkowania przód i tył, automatyczna klimatyzacja dwustrefowa) Takich bajerów oczekiwałem od auta w tej cenie i też instalacja LPG, która też nie była priorytetem naprawdę oszczędza koszta bo auto na benzynie dosyć sporo pali - ok 8-9l/100km. Ogólnie jestem w stanie polecić ten model, jedyne co to nie szukać modeli w dolnych granicach widełek cenowych. Polecam szukać tak 21-22tyś wzwyż. Warto też podkreślić, że skrzynia w tym samochodzie manualna (M32) wymaga spokojnego obchodzenia się z nią i również warto od razu wymienić w niej olej aby mieć spokój. Ta skrzynia nie jest znana z trwałości.
Dodane 2 miesiące temu
3,8
~Andrzej
Opel Astra J
Sports Tourer 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW
Samochód niedopracowany i awaryjny. Wysokie koszty eksploatacyjne oraz liczne usterki rzutują na całokształt. Środek przestronny (ale zła widoczność z przodu o słupek a). Trochę mało miejsca na nogi z tyłu. Rzeczy na plus: wyciszenie poprawne, dynamika jazdy ok, silnik żwawy, dobrze ze stopniowana skrzynia biegów. Dobre ogrzewanie. Fotele wygodne. Rzeczy na minus: skrzynia biegów m32 i jej awaryjnosc, liczne usterki od drobnych (zbiorniczek płynu chłodzącego pęka), liczne wycieki oleju z samochodu, błędy "awaria pojazdu" pęknięty kolektor. Samochód nie jest bezawaryjny i pewny. Czekasz tylko aż cyklicznie co 2-3 miesiące coś się psuje.
Dodane 2 lata temu
4,0
~PEKER
Opel Astra J
Sports Tourer 1.7 CDTI ECOTEC 110KM 81kW
auto sam sprowadzałem jako 5 letnie. Auto dynamiczne . Super wygląda . Nawigacja super działa , nie zacina sie. Hamulce super działają, dynamika świetna . ESP fajnie działa na wzniesieniach w zimę bo auto nie traci przyczepności. Światła uruchamiają się automatycznie z silnikiem. Jeżdżę krótkie odcinki więc Diesel to jakaś porażka, DPF wypala się co 100km więc wszystko idzie w olej i trzeba go wymieniać kilka razy na rok. Na trasie PL - HR i z powrotem wypalił sie raz na 2600km więc super wtedy ubytek jakości oleju to 3%. Silnik pali na dotyk nawet -29C przy tygodniowym postoju więc kosmos a to diesel =) teraz minusy Drzwi zgniłe na spawach (auto stoi pod chmurką ) Maska pojawia sie rdza dach - pojawia sie rdza Podwozie igła - bez rdzy Belka pod silnikiem rdza klima 2 razy nabita (pusta)- mechanik nie może znaleźć miejsca wycieku 2021 i 2022 koło dwumasowe - działa skrzynia 6 biegów - M32 . jeszcze Działa =) igła jest turbo - działa DPF - działa Silnik suchy - pod turbo lekki wyciek system START-STOP - nie mam tego i dobrze bo DPF szybciej pada do auta sie lało przez dach pod relingiem lewym - starą uszczelkę zdarłem a dałem silikon dekarski i spokój , widzę ze z prawej strony pod relingiem już farba zeszła z izolacji spawu dachu więc pewnie też będzie trzeba to poprawić dla przyszłego nabywcy polecam oglądać spawy drzwi czy nie ma tam parchów i maska czy jest nie zgniła , czy nie leje sie przez dach (słupek lewy przodni mokry podczas deszczu ) - trudno to posilikonować le da sie bez ściągania poduszek pirotechnicznych z podsufitki bo klucz pasuje ma milimetry i mija poduszki przy ściąganiu relingu
Dodane 3 lata temu
Średnie spalanie dla Opel Astra J Sports Tourer
7,0 – 9,1
l/100 km
5,4 – 6,8
l/100 km
8,7 – 9,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,8
Opel Astra J
Sports Tourer 2.0 CDTI ECOTEC 165KM 121kW
Swego czasu dojeżdżałem codziennie do pracy do innej miejscowości i w ramach eksperymentu (albo nudy) testowałem różne sposoby jazdy, poniżej moje obserwacje: Trasa Gniezno - Poznań - 65km (w tym 30/40km na S5 + 15km na A2) 1. Prędkość przelotowa 120kmh, spalanie 5,5l/100km 2. Prędkość przelotowa 90kmh (z tirami), spalanie 4,5l/100km Początek i koniec trasy w obu przypadkach to to samo - śr prędkość w przedziale 30/40kmh (osiedla, miasto) Autem zrobiłem w rok od zakupu 30.000km i dosłownie nic się nie psuje.
Dodane 2 lata temu
6,0
Opel Astra J
Sports Tourer 2.0 CDTI ECOTEC 165KM 121kW
Bez problemu w jeździe mieszanej osiągam spalanie na poziomie 6.0 (korki w mieście + ekspresówka i inne drogi poza miastem) Mam nawet ciężką nogę i nie unikam częstego wciskania gazu. Również przy trasie na autostradzie (ciągła jazda w okolicach 140-190km/h) wynik wynosił 6.1 :) Mimo wszystko uważam swój wynik za naprawdę Świetny.
Dodane ponad rok temu
8,4
Liczba komentarzy: 1
Opel Astra J
Sports Tourer 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW
Za**ste auto i silnik. Wersja wyposażenia COSMO. Silnik 1.4 turbo, ale jak pisali inni to turbo nie bierze tak jak w dieslu od dołu... Za to spalanie rewelacyjne. Jazda samemu do pracy 30 km - najmniej 7,1 LPG, średnio prawie 8. Z 4-5 pasażerami ok. 400kg to ok. 9,5. Trasa hmmm przy 160 - 10,2, 150 - 9,0, 120 - 8,0. Przy 90km/h może wyjść i 6l LPG. I ta cisza w samochodzie. Skrzynia 6. :-)
Dodane 2 lata temu

Usterki Opel Astra J

Liczba wpisów: 44
awaria silnika skontaktuj sie z serwisem
  • Opel Astra J Sports Tourer 1.4 Turbo ECOTEC 120KM 88kW 2011-2012
  • inne
  • 120 tys. km
Witam mam problem z oplem astrom sport tourner rok 2014 Podczas jazdy w gorące dni wyskakuje wezwij serwis i wyłancza się turbina :( po ponownym uruchomieniu samochodu błąd kasuje się i znowu mozna przejechac kilka kilometrów i znowu to samo Samochód już był u kilku mechaników ale nikt nie umie tego dokłądnie zdiagnozować .Turbina jest podobno ok Jeden mechanik powiedział że jakieś rurki chyba od powietrza turbiny sa za małe i nie daja odpowedniego powietrza czy cos takiego czy ktoś sie z tym spotkał?
Dodane 3 lata temu
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Hamulec tył - nie odpuszcza
  • Opel Astra J Sedan 1.6 Twinport ECOTEC 115KM 85kW 2012-2019
  • układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 3
80 tkm przebiegu, mam je od nowości. Z tyłu klocki przy 50 tkm zastane w zaciskach. Napuchła farba na klockach i w ogóle nie odbijały. Znajomy kupował tą samą Astrę tydzień później - identyczna awaria. Woda w tylnych drzwiach - również w obu Astrach... Termostat - na szczęście nie jest razem z czujnikiem temperatury - naprawa tania. Po za tym spoko auto. Spalanie 8l/100km i nie ma opcji zejść niżej. Chyba że ktoś lubi np. na autostradzie bez klimy jechać 80km/h. Przy normalnej jezdzie po wioskach 8l i ani grama mniej.
Dodane 4 lata temu
2 komentarze
Użytkowałem zagazowanej Astry przez 305 tysięcy kilometrów na taxi głównie po mieście, ale też kilkadziesiąt tras. Oto przebieg eksploatacji:
  • Opel Astra J Sports Tourer Facelifting 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW 2012-2015
  • inne
  • 320 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 3
Astrę przy prawidłowej eksploatacji nie męczą praktycznie żadne nieprzewidziane usterki aż nie osiągnie 80-100 tysięcy przebiegu. Jeżeli wymieniasz wszystkie płyny, filtry, klocki na czas możesz zazwyczaj cieszyć się bezproblemowym użytkowaniem. Pierwsza zazwyczaj pada cewka zapłonowa i pompa wody. Fabryczne sprzęgło z dwumasą wytrzymało u mnie 160 tysięcy km ale to kwestia indywidualna u większości użytkowników. Następnie zaczęły się pojawiać problemy z ciśnieniem doładowania turbiny co objawiało się pojawianiem komunikatu: CODE89 oraz spadkiem mocy. Usterka objawiająca się zazwyczaj przy przyspieszaniu w zakresie wyższych prędkości i biegów, tzn np jak chcesz przyspieszyć ze 100 do 120 na 6 biegu. Mam dwóch niezależnych doświadczonych mechaników z których korzystam i długo nie mogli sobie poradzić z tą usterką. Regenerowałem turbinę - nie pomogło, wymieniłem kolektor- nie pomogło, czyściłem przepustnicę - dalej nic. Dopiero komputerowa zmiana ustawień turbiny pomogła ale cały proces był kosztowny i czasochłonny. Dodatkowo mam wrażenie, że działania te tylko zakamuflowały występowanie samej usterki, bo po kolejnych 80 tysiącach zaczyna się pojawiać coraz częściej. Sprzęgło nie fabryczne wytrzymało 120 tys, cewkę i pompę wody trzeba było również ponownie wymienić. Mocnym punktem eksploatacji astry jest silnik oraz zawieszenie. Łańcuch rozrządu i napinacze są dobrej jakości i nie wymagały żadnego wkładu finansowego aż do teraz. Kontrolowałem ich stan u mechaników oraz poznałem na tyle dźwięk silnika żeby wyczuć kiedy zbliża się jego koniec, a on wciąż działa i jest w dobrej kondycji. Zawieszenie również wykazuje ponad przeciętną żywotność co w praktyce oznacza wymianę amortyzatorów dopiero po 300 tys km o ile nie były źle użytkowane. Fabryczny katalizator również zasługuje na pochwałę, ponieważ zaczął wykazywać problemy dopiero po 270 tys. Jeśli macie wersje z gazem to prawdopodobnie macie również tylko zestaw naprawczy zamiast koła dojazdowego lub pełnowymiarowego zapasowego. Wiedzcie więc, że zazwyczaj użycie tego zestawu jest podpisaniem wyroku śmierci na waszą oponę. Dlatego już lepiej o ile jest taka opcja zawieźć ją do naprawy bez używania tego zestawu lub mieć koło u kogoś zaufanego z okolicy kto może wam je podwieźć w razie potrzeby. O ile oczywiście nie chcecie go wozić w bagażniku oczywiście. Zmieniam teraz auto ale astra pozostaje w rodzinie więc będę raportował dalszy przebieg eksploatacji jeśli jest ktoś zainteresowany tym jak sprawuje się astra przy większych przebiegach.
Dodane 5 lat temu
9 komentarzy
Opel Astra J Sports Tourer

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów