Szukaj

Lista ocen Ford Focus I Kombi (282) - Bezawaryjność (poważne usterki)

Na liście zabraknie 287 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
4,0
~juszmarek@op.pl
Ford Focus I
Kombi 1.8 TDCi 115KM 85kW
Pomimo że musiałem wymienić \'dwumasę\' i to po 37tys. przebiegu oceniam na dobrze.Inni producenci mieli też początkowo problemy z\'dwumasą\' i również nie chcieli uwzględniać awarii w ramach gwarancji, a koszty wymiany były u nich jeszcze wyższe/VW, Toyota, Renault/.Poza tym nie miałem poważnych awarii mechanicznych.Miałem za toproblemy z rdzą i zalecam obejrzenie tylnej klapy, rantów drzwi i progów.Po konserwacji środkami na bazie olejów...
1,0
~autofun
Ford Focus I
Kombi 1.8 TDDI 90KM 66kW
Szybkie przegrzanie tarcz hamulcowych, awaria pedału gazu, częsta wymiana łożysk kół tylnych, częste przecieki wody w okolicach podszybia, piszczący pasek - zbyt szybko zużywający się napinacz paska, zaolejone przewody powietrza w okolicy intercoolera, niedopasowana tapicerka w okolicy podwozia progu od strony pasażera (w każdym widzianym przeze mnie focusie, ciężka wymiana lewej żarówki reflektora, rdzewiejące drzwi i klapa bagażnika.
1,0
~kierowca
Ford Focus I
Kombi 1.8 TDDI 90KM 66kW
pompa paliwowa - 2.5 tyś w boshu z gwarancją + rolki filtr itd ... miesiąc poźniej alternator - 630 z wymianą ... miesiąc później pompa wspomagania - urzywka 250 z wymianą , okazało sie ze poma padla do olej cieknie z przekładni (pdawdopodobnie sie zatarła) przekładnie bede robil, olej cieknie z turbiny i skrzynia ledwo dyszy - jak na auto ktore jest naprawde zadbane i często serwisowane to gruba przesada, a części do najtańzych nie należą
3,0
~skubidoo
Ford Focus I
Kombi 1.8 TDDI 90KM 66kW
- Po 4 latach wymian wszystkich drzwi - na gwarancji i malowanie. (wdała się rdza) - Po 7 latach i przy przebiegu 160 tys. Należało wymienić pompę paliwową na taką po regeneracji. Bo za nową chcieli 7 tys. a po regeneracji kosztowała 3,6 tys. :) - Po 9 latach nawalił zmienik napięcia i popsuł akumulator. - Po 10 latach - Przednie zawieszenie do całkowitej wymiany (wahacze i drążki). Tylne również ale skończyło się na samych tulejach.
4,0
~blindmashine
Ford Focus I
Kombi 1.8 TDDI 90KM 66kW
Jak na swój wiek i klasę focus nie jest specjalnie awaryjny. Najpoważniejszą awarią o jakiej mówią znajomi posiadacze focusów to awarja wtrysków lub turbiny lub nie daj Boże jednego i drugiego. Koszt to 3 - 3,5k PLN za każde z nich, czyli oszczędzając przy zakupie na jakimś strupie możemy mieć w perspektywie wydanie kolejnych 6-7k PLN, co stanowi około 50-60% zakupu samochodu (normalnego, normalnie użytkowanego).
4,0
~Spischeck
Ford Focus I
Kombi 1.6 16V 101KM 74kW
usterek poza normalną eksploatacją jest mało, ale się zdarzają - np dwa razy pękła przednia szyba, bez powodu (to w tych autach się zdarza). Auto kupione w salonie, więc pewne, bez wypadku - więc musi to być wada konstrukcji. na szczęście ostatni raz z 5 lat temu. Poza tym przez 11 lat - wymiana wachaczy, łożysk w tylnych kołach, tłumika, poduszek pod silnikiem. Reszta to tylko świece, płyny i filtry, opony.
4,0
~setariff
Ford Focus I
Kombi 1.8 TDCi 115KM 85kW
Rdza to główny wróg tego auta. W moim egzemplarzu zgniły też przewody hamulcowe oraz ręczny. Ogółem, ząb czasu zostawia na tym aucie widoczne ślady i trzeba mieć tego świadomość. Pamiętajmy, że mowa o aucie 16 letnim, tu niektóre części mają prawo uszkodzić się ze zmęczenia i starości. Silnik i skrzynia bezawaryjne, co jest najważniejszym punktem, bo to własnie potrafi generować największe koszty.
3,0
~Konstruktywny krytyk
Ford Focus I
Kombi 1.6 16V 101KM 74kW
RDZA na wszystkich drzwiach i klapie - przy regularnych serwisach w ASO możesz mieć problemy z ewentualną reklamacją, bez tych przeglądów zapomnij o wymianie przez forda i szukaj na szrotach lepszych blach. Przy 70tys. padł na trasie układ sterujący zapłonem, ale dojechałem do serwisu. Po 80 tys. wymiana półosi napędowych (bicie - koszt ponad 3 tys.). Po 90 tys. wymiana tarcz ham.(bicie),
5,0
~Marek
Ford Focus I
Kombi 1.8 TDCi 115KM 85kW
Nic się nie zepsuło przez 225 000 km! Dopiero teraz trzeba zrobić dwumasę, a piszą, że taka awaryjna!? O takich sprawach jak wymiana akumulatora po 6 latach czy tarcz i klocków oraz świec żarowych i filtrach chyba nie ma co pisać... Jednak o rdzy na wszystkich dolnych krawędziach wszystkich drzwi muszę napisać. Trzeba szybko jeździć, bo rdza kocha biednego Focusa!
Dziennik kosztów dla Ford Focus I Kombi
Średni koszt przejechania 100 km
31,67 zł
6,3
l/100km
8,5
l/100km
10,0
l/100km
Zobacz dzienniki
3,0
~Rommel
Ford Focus I
Kombi 1.8 TDCi 101KM 74kW
Co tu napisac przez 146tys, rewelka, z czego moje 40tys. A teraz Sprzęgło i kołodwumasowe - 2400zł brutto TANIO! I zaraz turbina, co prawda jak na razie brak utraty mocy ale gwizdanie zaje...., a więc zaraz będzie zgon. Regeneracji ni epolecam szczegolnie dla Garrett o zmiennej geometrii. Nowa 2450zł netto, a w Ford 4000zł.!!! Ogólnie poza tymi piedołami bezawaryjny.
Ford Focus I Kombi