Szukaj

Lista ocen Ford Focus I Kombi (346) - Silnik

Na liście zabraknie 223 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
4,0
~jacubusx
Ford Focus I
Kombi 1.8 TDDI 90KM 66kW
Silnik godny polecenia ze względu na kulturę pracy i bezusterkowość (odpukać!!). Musiałem wymienić uszczelniacz wału korbowego bo się zaczął na nim pocić. Demon prędkości to to nie jest, ale od ok 2000 obrotów jak się turbina załączy ciągnie bardzo ładnie mimo swych 90 KM, szczególnie na III i IV biegu. Wadą jest to, że po włączeniu klimatyzacji następuje wyraźny spadek mocy - za co odejmuje 1 pkt. Żadnych problemów z odpalaniem zimą nawet...
4,0
~Sebson
Ford Focus I
Kombi 1.8 16V 115KM 85kW
Silniczek jest optymalny biorąc pod uwage przyspieszenie, elastyczność i spalanie benzy. Podczas normalnej jazdy wystarczy zakres 2-3 tys. obrotow. Cichy do 3,5 powyżej robi sie słyszalny aż do 7 tys. Do sprawnego wyprzedzania nie trzeba ciągnąć go dalej niż do 5 tys. Przyspiesza PIĘKNIE na każdym biegu. Komplet pasażerów + klima i nie czuć niedostatku momentu czy mocy. Uważam że jest dość cichy (przy 100 km/h w kabinie nie słychać prawie...
5,0
~Marek
Ford Focus I
Kombi 1.8 TDCi 115KM 85kW
Tak mocny silnik, do takiego lekkiego samochodu daje duużą frajdę z jazdy. Z racji wspólnego dojazdu do pracy koledzy z większymi, nawet dwukrotnie benzynami nie mieli nigdy szans - nawet Omega 3.0 V6 nie da rady temu Focusowi (jeśli chodzi o start, bo Vmax ma większą - w Focusie nie ma 6 i się skala kończy). Jedyny mankament silnika, to że jest głośny i terkotliwy. Ale pali przy każdym mrozie, bez problemu w upale w Chorwacji i apetyt ma mały.
4,0
~Marek191
Ford Focus I
Kombi 1.8 TDDI 90KM 66kW
Silnik bardzo elastyczny,reaguje natychmiast po naciśnięciu gazu,nie czuć turbodziury - od. ok. 1300-1500 obr/min ciągnie mocno na każdym biegu. Warto tankować lepsze paliwo ( BP Ultimate, ORLEN Verva)pracuje lepiej i jest \"żwawszy\"- pali ok.5l!!! przy jeździe mieszanej . Pracuje dość głośno, wyciszenie też mogło by być lepsze, na trasie to nie przeszkadza. Spostrzeżenia po przejechaniu pierwszego 1000 km.
4,0
~Filip Śląsk
Ford Focus I
Kombi 1.6 16V 101KM 74kW
Samochód troszkę waży bo to kombi. Jednak ta jednostka bardzo dobrze radzi sobie z samochodem. Spalanie w cyklu miejskim też do przyjęcia. Troszkę drażni pływanie i zaniżanie wolnych obrotów biegu jałowego. To tak jakby alternator nie wyrabiał. Cisza w samochodzie w okolicach 100 km/h jest naprawdę zaskakująca. Słabe cewki zapłonowe - już wymieniałem przy około 90 tyś km. - podobno przez cieknące spryskiwacze.
5,0
~jarkk
Ford Focus I
Kombi 1.8 TDCi 115KM 85kW
Do 1800 obr nic się nie dzieje, powyżej załącza się turbina i czuć wysoki moment obrotowy do 3100-3200/obr. Przy tych obrotach czuć delikatne "kopnięcie" i silnik jedzie jeszcze żwawiej, aż do czerwonego pola na obrotomierzu. Jak dla mnie mógłby być żywszy w dolnym zakresie obrotów - na miasto by było lepiej. Bez problemu pali w zimie. W silniku wymienione zostały świece żarowe.
4,0
~Benoi
Ford Focus I
Kombi 1.8 16V 115KM 85kW
Silnik trwały , nie bierze oleju. Kolega ma 1,6 i tam jest inaczej. Mój z racji przebiegu ma już mniej mocy, lubi obroty, ciągnie od 3,5 tys. Mam zapewne głowicę do roboty bo zawory poklepują , kupując go myślałem ,że ten element jest bezobsługowy z racji posiadania hydr.kompensacji luzu. Olej spod dekla zaworów, przy pompie wspomagania. Nigdy mnie nie zawiódł jeżeli chodzi o odpalenie.
5,0
~Marek
Ford Focus I
Kombi 1.6 16V 101KM 74kW
Bezproblemowa eksploatacja na gazie przez 145 tys.km . Nawet po latach dowiedziałem się od doswiadczonego gazownika, że nie ma potrzeby zakładania lubryfikacji bo to zwykłe naciaganie klienta. U mnie lubryfikacja była załozona w 2005 razem z instalacja przy 12 tys. km , ale jakos po dwóch latach przestałem dolewać tego plynu i nic się nie dzieje do tej pory ( IV 2014 ) z głowicą.
5,0
~bu_ran@wp.pl
Ford Focus I
Kombi 1.8 TDCi 101KM 74kW
Silnik bez zarzutu, choć na gwarancji został wymienione pompa i wtryskiwacze przy przebiegi 21.000km. Po wymianie już bez najmniejszych problemów. Pod koniec gwarancji wymienione były jeszcze koło dwumasowe. Później już tylko drobiazgi jak czujnik położenia wałka rozrządu co skutkowało utrudnionym rozruchem i przy przebiegu około 212.000 świece żarowe. Bardzo czuły pedał gazu na.
4,0
~tomaszek355
Ford Focus I
Kombi 1.8 16V 115KM 85kW
W zasadzie nie ma tu większych problemów zużycie oleju jest nieomal niezauważalne przynajmniej u mnie nie występuje uw problem . Z awarii które wystąpiły w samym bloku silnika to byłby tylko zawór który się wypalił choć auto nie jest zagazowane . Gdzieś słyszałem że lubią lecieć uszczelki pod głowicą ale u mnie na szczęście się tak jeszcze nie stało .
Ford Focus I Kombi