Szukaj

Hyundai – wybierz model

Pokaż modele z silnikiem:
Pozostałe modele

Informacje o Hyundai

Pierwsza i zarazem najwiÄ™ksza obecnie poÅ‚udniowokoreaÅ„ska marka samochodowa, która z sukcesem zadebiutowaÅ‚a na europejskim rynku i osiÄ…gnęła tu dość mocnÄ… pozycjÄ™, choć poczÄ…tki do najÅ‚atwiejszych nie należaÅ‚y. Hyundai to obecnie także jeden z pionierów segmentu pojazdów napÄ™dzanych ogniwa paliwowymi.

Historia Hyundaia

PoczÄ…tki Hyundaia siÄ™gajÄ… 1947 r., kiedy to powstaÅ‚o przedsiÄ™biorstwo Hyundai Engineering and Construction dziaÅ‚ajÄ…ce na poczÄ…tku jednak w branży budowlanej. Firma szybko siÄ™ rozrastaÅ‚a i zwiÄ™kszaÅ‚a swój obszar dziaÅ‚alnoÅ›ci, stajÄ…c siÄ™ jednym z najwiÄ™kszych poÅ‚udniowokoreaÅ„skich konglomeratów. Kryzys gospodarczy, jaki dotknÄ…Å‚ KoreÄ™ PoÅ‚udniowÄ… na przeÅ‚omie wieków, sprawiÅ‚, że Hyundai stanÄ…Å‚ na krawÄ™dzi bankructwa. Aby wyjść na prostÄ…, Hyundai Group zostaÅ‚ podzielony na mniejsze jednostki i w 2000 r. z koncernu wyodrÄ™bniony zostaÅ‚ Hyundai Motor Group.

SpóÅ‚ka motoryzacyjna Hyundaia istniaÅ‚a jednak od 1967 r., a pierwszy model, którym byÅ‚ Hyundai Cortina, ujrzaÅ‚ Å›wiatÅ‚o dzienne w kolejnym roku. Model ten powstaÅ‚ w ramach podpisanej umowy licencyjnej z Fordem, która przetrwaÅ‚a do 1985 r. Nie oznaczaÅ‚o to jednak, że KoreaÅ„czycy nie rozwijali samodzielnie swojej oferty. Pierwszym Hyundaiem zbudowanym samodzielnie byÅ‚ Pony, który zaprezentowany zostaÅ‚ na wystawie w Turynie w 1974 r. Wybór WÅ‚och na miejsce jego premiery nie byÅ‚ przypadkowy, gdyż Pony byÅ‚ sprzedawany również na europejskim rynku, gdzie zdobyÅ‚ nawet caÅ‚kiem sporÄ… popularność. Mimo to pozostaÅ‚e modele Hyundaia nie potrafiÅ‚y na dÅ‚użej zaistnieć w Europie, przegrywajÄ…c gÅ‚ównie pod wzglÄ™dem jakoÅ›ci wykonania z europejskimi czy japoÅ„skimi producentami. W latach 80. i 90. minionego wieku Hyundai wprowadza do swojej oferty m.in. takie modele jak Granada, Mark V, Excel, Grandeur, New Grandeur czy majÄ…cy sportowÄ… liniÄ™ Hyundai Scoupe. Na europejskim rynku w ostatniej dekadzie minionego stulecia pojawiÅ‚ siÄ™ jeszcze model Accent.

Modele Hyundaia na EuropÄ™

Pod koniec XX w. Hyundai zyskaÅ‚ już dość mocnÄ… pozycjÄ™ w Europie, a w 2003 r. wybudowaÅ‚ nawet swojÄ… siedzibÄ™ z centrum badawczo-rozwojowym w Rüsselsheim. W centrum tym projektowane byÅ‚y modele gÅ‚ównie z myÅ›lÄ… o europejskim kliencie. W tamtym czasie europejskie modele Hyundaia nosiÅ‚y alfanumeryczne nazewnictwo - i10, i20, i30, i40 czy ix35, choć można byÅ‚o także spotkać modele z tradycyjnymi nazwami (Tucson, Veloster).

Aby jeszcze bardziej zacieśnić więzy z europejskim rynkiem, Hyundai wybudował fabryki na Słowacji w 2004 r. i w Czechach w 2007 r. Do Europy trafiały bądź cały czas trafiają także modele produkowane w Turcji, a nawet w Indiach.

Hyundai - dodatkowe informacje

W 1999 r. Hyundai przejÄ…Å‚ 51% akcji spóÅ‚ki Kia Motors i tym samym powstaÅ‚ jeden z najwiÄ™kszych koncernów motoryzacyjnych na Å›wiecie (Hyundai Kia Automotive Group) z siedzibÄ… w Seulu. Rok później Hyundai-Kia nawiÄ…zuje wspóÅ‚pracÄ™ z koncernem DaimlerChrysler, który nabywa nawet 10% udziaÅ‚ów w koreaÅ„skiej firmie. KÅ‚opoty finansowe amerykaÅ„sko-niemieckiego koncernu sprawiÅ‚y, że wspóÅ‚praca przetrwaÅ‚a zaledwie cztery lata.

Wodorowe samochody Hyundaia

Obecnie Hyundai, obok Toyoty, jest jednym z pionierów sektora pojazdów napÄ™dzanych ogniwami paliwowymi. Pierwszym wodorowym pojazdem koreaÅ„skiej marki byÅ‚ Tucson Fuel Cell (ix35 Fuel Cell), a w 2018 r. dołączyÅ‚ do niego sportowo-użytkowy Hyundai Nexo.

czytaj więcej

Opinie Kierowców o Hyundai

Sprawdź co kierowcy
myślą o Hyundai

Oceny Aut 5 273 oceny

4,1
~Michał
Hyundai i20 III
Hatchback Facelifting 1.0 T-GDI 100KM 74kW
Przymierzałem się do zakupu tego pojazdu. Podobał mi się, bo ma autentycznie ładnie narysowaną linię nadwozia. Wnętrze też wygląda rozsądnie, w tym: virtual cockpit. Dobre wrażenie prysło w trakcie jazdy testowej. Dźwięk silnika 3-cylindrowego 1,0 (jedyna opcja z automatem) i jego niska kultura pracy, podbijanie obrotów przy hamowaniu do świateł, średnia aczkolwiek akceptowalna praca skrzyni automatycznej (powolna). Co było najgorsze? Trzy rzeczy: - dźwięk i kultura pracy 3-cylindrówki, - asystent pasa ruchu, który WALCZY z Tobą o kierownicę, - nieustannie pikające ostrzeżenie o przekroczeniu prędkości. Generalnie: wyszedłem z salonu zawiedziony...
Dodane 15 dni temu
3,4
~Andrzej
Hyundai Genesis Coupe
Coupe 2.0 TCI 210KM 154kW
Najważniejsze rzeczy które trzeba wziąć pod uwagę przy zakupie (których oczywiście nikt nie powie, których ja nie wiedziałem przy zakupie); - Po pierwsze, jeżeli samochód jest modowany należy dokładnie sprawdzić co było zmienione, duża część tunerów nie podejmuje się tego pojazdu, przez przestarzały sterownik SIEMENS, mapy silnika są robione po łebkach co znacząco skraca żywotność silnika - Dwumasa klęka od razu jak podniesiesz moc powyżej serii - Bardzo ważne jest wpięcie się komputerem bądź jakąkolwiek kostką OBD żeby sprawdzić błędy (najlepiej sprawdzić je przed jazdą testową oraz po) - Sonda lambda na chwilę obecną jest absolutnie nie do dostania (mówię o częściach z ASO) - Jeżeli auto jest po programie czyli pewnie gotowcu z neta, zwróć uwagę na zastosowane wtryski przepływki, turbinę (ważne jakbyś chciał wracać na serię ponieważ mod był np zrobiony po łebkach) - Jeżeli sprzedający niechętnie udziela jazdy testowej to wiedz że coś jest nie tak i auto w twoich rękach będzie wymagało większych napraw (Obowiązkowo wejdź pod samochód np jak na przeglądzie, jak jest wyciek oleju to wiedz że czeka cię duża naprawa) - Dbaj o MAP/MAF ponieważ pod większym stałym obciążeniem auto wyłącza z użytku sondę lambdę (jeżeli są uszkodzone bardzo łatwo o uszkodzenie silnika) - Kontrola trakcji w tym aucie absolutnie nie istnieje - Szpera potrafi wyć przy końcówce życia (około 110-120 km/h) - Częste problemy z gazem przy odpaleniu (te silniki są mocno wybredne)
Dodane 1 miesiÄ…c temu
4,2
~Hosia
Hyundai ix35
SUV R 2.0 CRDi 136KM 100kW
Po roku zaczęłam go akceptować ale było mi ciężko, auto bez charakteru. Silnik niby 2.0 a odczucie jak by słabszy jednak nie ma się co dziwić auto ma swoją masę. Strach się bać jak jeżdżą te ze słabszą jednostką. Spalanie wiosną 7.5 l raz zeszłam do 6, zimą ciągnie aż miło nawet do 9 l. Cykl mieszany. Generalnie auto wygodne. Jak ciągnie przyczepę to w ogóle jej nie czuć. Miło podgrzewa pupę ale latem od pół skóry potrafi się spocić. Dobra widoczność w oknach i lusterkach. Spory bagażnik. Hyundai ma swoje plusy ale nie dla osób, które lubią auta z tym czymś.
Dodane 2 miesiÄ…ce temu
Euro NCAP Logo
Najnowsze testy zderzeniowe modeli Hyundai przeprowadzone przez Euro NCAP.
Åšrednia ocena

Skonfiguruj idealnÄ… ofertÄ™ z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów