Szukaj

Ford – wybierz model

Pokaż modele z silnikiem:
Pozostałe modele

Informacje o Ford

Choć Ford ma swoje korzenie w Stanach Zjednoczonych – należy w końcu do tzw. wielkiej amerykańskiej trójki motoryzacyjnej z Detroit (Ford, General Motors i Chrysler) – to jednak działa również na innych kontynentach, gdzie produkowane przez niego modele różnią się często całkowicie od tych oferowanych na amerykańskim rynku.

Historia Forda

Historia marki i koncernu Ford wiąże się nierozerwalnie z osobą Henry'ego Forda, który jest jednym z największych wizjonerów w historii motoryzacji. Już jako 15-latek skonstruował swój pierwszy silnik spalinowy, a następnie był jednym z założycieli firmy Detroit Cadillac Company. Nie doszedł jednak do porozumienia ze swoimi współudziałowcami, dlatego ostatecznie w 1903 r. decyduje się na założenie własnej spółki Ford Motor Company. 

Henry Ford oraz założona przez niego firma zasłynęły przede wszystkim z wprowadzenia produkcji taśmowej modelu Ford T, dzięki czemu można było zwiększyć znacząco produkcję, a także obniżyć jego cenę. Ponadto Ford wprowadził kredyty na produkowane przez siebie samochody. Dzięki tym pomysłom Ford Model T był jednym z tych modeli, który zmotoryzował Stany Zjednoczone. W ciągu 19 lat jego produkcji wyprodukowano ok. 15 milionów egzemplarzy Modelu T. Również jeden z kolejnych modeli Forda, Model A, cieszył się olbrzymią popularnością wśród Amerykanów, a Ford stał się jednym z największych koncernów motoryzacyjnych na świecie.

Pierwsze powojenne samochody Forda

W 1947 r. umarł Henry Ford, kiedy to amerykański koncern powrócił do produkcji cywilnych modeli po okresie produkcji na rzecz amerykańskiej armii. Jednym z pierwszych całkowicie nowych i zarazem najważniejszych modeli był Ford Custom, który w produkcji przetrwał 22 lata, a także kompaktowy Ford Falcon. Następnie przyszedł czas na tzw. muscle cars i pony cars. Ford wprowadził do oferty model Thunderbird z silnikami V6 i V8, a w 1964 r. dołączył do niego Ford Mustang, który produkowany jest do dziś i jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych modeli sportowych nie tylko marki Ford.

Europejskie modele Forda

Niedługo po utworzeniu koncernu w 1911 r. w Anglii powstaje europejski oddział Forda (filię utworzono również w Niemczech), który z biegiem lat dość mocno uniezależnił się od amerykańskiej centrali, przynajmniej, jeśli mowa o konstrukcji i stylistyce produkowanych modeli, choć w pierwszych latach również na Starym Kontynencie produkowany był przede wszystkim Ford Model T. W późniejszych latach do oferty dołączyły m.in. takie modele jak Anglia, Popular czy Cortina.

Po II wojnie światowej jednym z pierwszych ważniejszych modeli w gamie Forda był Taunus, a w czasach, gdy za Oceanem święcił już triumfy Mustang, w Europie zaczął zdobywać popularność Ford Capri. Kolejnymi ważnymi modelami Forda w ofercie na europejskim rynku były Ford Escort, Sierra i Scorpio.

Najpopularniejsze samochody Forda

Spośród współcześnie sprzedawanych modeli Forda największą popularnością cieszy się, dostępny na wielu rynkach, Ford Focus, który pojawił się na rynku po czwartej generacji Escorta. Również Ford Mondeo, który w Stanach Zjednoczonych sprzedawany jest jako Fusion, należy do jednych z bardziej rozpoznawalnych modeli z błękitnym owalem na masce. W portfolio Forda dużą popularnością cieszą się także takie modele jak Fiesta czy Kuga, a za Oceanem na spore zainteresowanie mogą liczyć pickupy serii F, w tym najbardziej popularny Ford F-150.

Ford – dodatkowe informacje

Ford jako koncern motoryzacyjny największa lata świetności ma jednak za sobą. Obecnie w skład tego koncernu, poza marką Ford, wchodzi jeszcze tylko Lincoln, marka większych i luksusowych modeli oferowanych na amerykańskim rynku. W przeszłości jednak do Forda należały m.in. Mercury, brytyjskie marki Daimler, Aston Martin, Jaguar oraz Land Rover, a także Volvo, które w 2010 r. zostało sprzedane chińskiemu koncernowi Zheijang Geely Holding Group.

czytaj więcej

Opinie Kierowców o Ford

Sprawdź co kierowcy
myślą o Ford

Oceny Aut 17 103 oceny

4,4
~idaft
Ford Capri EV
SUV 77kWh 286KM 210kW
Po tym, jak odrzucimy na bok, że Monica Belluci nie ma już 30 lat, Cola i Czipsy nie kosztują razem 4 zł, a Ford Capri to nie jest już sportowe coupe na bazie Cortiny, nowe Capri może nam się spodobać. Wziąłem te auto w programie Forda - Ambassador, przesiadłem się z elektrycznego Mercedesa. Za Forda płacę praktycznie 3x mniej, niż za Mercedesa, a auto nie jest nawet 1,5x gorsze, powiedziałbym nawet, że po przesiadce nie czuje się jakby mi czegokolwiek brakowało. Jest to spory samochód, przez swoje proporcje na zdjęciach wygląda jak hatchback, a w rzeczywistości to segment bliżej GLB, X3 czy AUDI Q5. Jest od nich mniejszy, ale nieznacznie. Sporo przestrzeni dla kierowcy oraz pasażerów, choć z przodu deska rozdzielcza jest bardzo zabudowana, a szyba przednia ma duże pochylenie, przez co czujemy się bardziej otoczeni niż we wspomnianych wcześniej autach. Duży bagażnik - 610l z dużym otworem załadunkowym jak w liftbackach. Ogólnie sporo przestrzeni na rzeczy osobiste w środku - ogromny schowek w podłokietniku, dodatkowy schowek pod, kolejne przestrzenie w uchwytach na drzwiach z przodu. Do tego cupholdery się wyjmują i możesz je podmienić na płaską półeczkę, na której postawisz stabilnie sosik do frytek z Maca. Fajne, trochę jak w minivanie. Mam wersję Premium z fotelami AGR - regulowane elektrycznie, z pamięcią ustawień oraz masażami. Co ciekawe, w Capri fotele ulepszone są materiałowe, a standardowe "skórzane". Tak czy inaczej, są wygodne, mają sporo regulacji i nie męczą w dłuższych trasach. Masaże nie są na poziomie S klasy, w zasadzie pompują głównie lędźwie, ale czasami je włączam i miło, że są. Podgrzewanie siedzeń działa trochę inaczej, niż w niemieckich markach - ustawiasz moc i samochód cały czas podgrzewa je do zadanego poziomu, a nie wyłącza po kilkunastu minutach. Wnętrze ogólnie jest bardzo ładnie narysowane, dwukolorowa tapicerka na żywo nie nudzi oka jak w Volkswagenach czy Japońcach. Wykonanie i materiały są na poziomie dobry +. Największą uwagę przykuwa "sportowa" kierownica, spłaszczona u dołu i u góry, która zdradza trochę aspiracje Capri odnośnie charakterystyki układu kierowniczego. Również podgrzewana. No i ekran - duży, czytelny, nie zacina się, a nakładka UI Forda wygląda naprawdę dobrze. Poziom wyżej, niż te wszystkie androidy w Jaecoo, BAIC czy BYD. Nigdy nie interesuje mnie fabryczna Navi, a tu jest nawet użyteczna i czytelna - dwa poziomy wyżej niż w Mercedesie. Do tego rzeczony wyświetlacz jest pochylany, a pod spodem jest kolejny, ukryty schowek. Bajer. Mój egzemplarz to wersja RWD, 286 KM. Nie widzę sensu AWD, skoro i tak tylko niespełna 60KM idzie na przednią oś. Za to napęd na tył jest super. Samochód jest sztywny, zwarty i dobrze trzyma się drogi. Oczywiście jak na auto o masie powyżej 2 ton. Ma do tego duże, 20-calowe koła i można w nim wyłączyć kontrolę trakcji, co oznacza również, że można nim kręcić bączki. Kiedy nie chcemy jednak latać po zakrętach, na trybie jazdy Normal odpowiednio koryguje wszystkie uślizgi tylnej osi i jest bezpieczny na co dzień. Czuć, że system resorowania nie jest tak komfortowy jak w Mercedesie i przez niski spowalniacz przejedziemy maksymalnie 60, a nie 80 km/h, ale coś za coś. Ma za to świetny, mały jak na takie auto promień skrętu (9,7m vs 11-12m w MB i BMW), co ułatwia poruszanie się po mieście. Na koniec minusy. Te oczywiste, czyli niska moc ładowania w peaku (130kw) czy średnia ekonomia (25-26kwh przy 130km/h) pominę, bo można je wywnioskować ze specyfikacji i bryły auta. Do mniej domyślnych dodam słabą rekuperację i brak pompy ciepła w standardzie. Przy niższych temperaturach trzeba ustawiać ładowarkę docelową w fabrycznej nawigacji, ponieważ bez tego prawdopodobnie dojedziemy z niedogrzaną baterią i będziemy ładować się wolno (a manualne podgrzewanie zajmuje nawet 30+ minut). Na koniec dorzucę jeszcze, że opcjonalne audio B&O jest słabe, ale i tak bym je dobrał do konfiguracji, bo podstawowe musi być w takim razie poniżej standardu. Bateria 77kwh netto jest w porządku, starczy to nam na przejechanie 450-290 km w zależności od trasy, prędkości czy temperatury. Nie będziemy tym autem bili rekordów zasięgu, ale nie będzie nas też wkurzać. Proszę mnie oczywiście nie zrozumieć źle. Nie uważam, że nowe Capri jest lepsze od BMW X3, GLB, GLC czy Audi Q5. Uważam, że przesiadka z niemieckiej klasy do Forda nie boli. A w racie miesięcznej 1100-1300 zł netto, z wkładem własnym w wysokości zwrotnej dotacji, jest najciekawszym autem na rynku. No i jedzie bokiem.
Dodane 11 dni temu
5,0
~Kamil
Ford Fiesta VII
Hatchback 3d ST 1.6 EcoBoost 182KM 134kW
Genialny samochód! Cudownie się prowadzi — moim zdaniem to jeden z najlepszych hot hatchy, jakie widział motoryzacyjny świat. Od 5 lat jest w moim posiadaniu i nie mam zamiaru go na razie sprzedawać. Autko idealnie sprawdza się zarówno w jeździe „wokół komina”, jak i wtedy, gdy czasami wybieram się nim na tor. Zwiedziło już ze mną Tor Kielce oraz Silesia Ring. W różnych kwalifikacjach zawsze była pierwsza trójka. Moim zdaniem, za cenę, za którą chodzi teraz Fiesta, nie ma zbyt wielu lepszych aut — no, może poza Megane 3 RS albo Clio RS, które również są świetne. Jednak design Fiesty podoba mi się o wiele bardziej i, według mnie, lepiej nadaje się na co dzień. Różne udogodnienia, jak chociażby grzana przednia szyba, bardzo w tym pomagają. Przez 5 lat, mimo różnych opinii na temat tego silnika, nie miałem absolutnie żadnej awarii — tylko dwa razy spalona żarówka mijania oraz standardowa eksploatacja, jak rozrząd czy hamulce. Trzeba jedynie pilnować regularnej wymiany oleju, najlepiej co 8 tys. km, i wszystko będzie dobrze.
Dodane 17 dni temu
4,6
~ja
Ford S-Max I
Van 2.0 TDCi 140KM 103kW
Auto dobre wadą jest instalacja elektryczna która pęka dziadowska jakość kabli. silnik po przejechaniu 300 tys chodzi jak nowy z salonu . W wyniku zużycia i tarcia wymieniony został przewód paliwowy i rura dolotowa powietrza. Wspomaganie kierownicy też potrafi zastrajkować i się wyłączyć. A tak to bardzo dobry wół roboczy zawsze gotowy do jazdy. układ jezdny jest dobry przyjemnie się jeździ. Skrzynia biegów normalna . karoseria nie rdzewieje. Klimę trzeba dobijać co 2 lata . w środku jest w miarę cicho chodź na tylnych siedzeniach słychać mocniej prace tłumika.
Dodane 1 miesiąc temu

Zgłaszane usterki 1 324 usterki

zerwany pasek rozrządu
  • Ford Ranger V Podwójna kabina Raptor 2.0 EcoBlue 213KM 157kW 2019-2023
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
producent przewiduje wymianę paska rozrządu przy 240 tysiącach kilometrów . NIe znam nikogo kto by do takiego przebieegu dał radę . Znam natomiast kilku co przed 100.000 mieli zerwany rozrząd . Ford wymieniał silniki ,bo naprawa nie ma sensu , silnik po regeneracji nie hula więcej jak 20 do 30.000 km . Znam również przypadek ,ze pasek pękł 20.000 km po wymianie przy 100.000 km także raczej uznałbym ten silnik za słaby i zaskakujący poważną awarią paska . Dziwię się ,że ford montuje go do kolejnej generacji auta , skoro niewiele jest aut generacji poprzedniej w których nie wymieniali tych silników minimum jeden raz .Uwaga tez na gwarancję ford - tylko i wyłącznie do przebiegu 200.000 km jakbyś jej nie rozszerzał . WYmiana paska , oleju w skrzyni - wszystko powyżej tych 200.000 km . W mojej opinii to zwyczajne oszustwo forda nic więcej. W moim przypadku przy przebiegu 180.000 km po upływie gwarancji dwuletniej mam już drugą skrzynię biegów (remont z 11.000 złotych ,ale chodzi lepiej niż ta na której wyjechałem z salonu ) no i teraz drugi silnik (25.000 zł -chodzi tak samo jak pierwszy , dławi się po zapaleniu i pali 14 l na 100 km . Tłumaczenie ,że nie ma już dobrych aut nie usprawiedliwia faktu ,że polska jest śmietnikiem dla producentów aut , którym auta zjeżdżające z lini produkcyjnej nie przechodzą testu jakości .
Dodane ponad rok temu
1 komentarz
Euro NCAP Logo
Najnowsze testy zderzeniowe modeli Ford przeprowadzone przez Euro NCAP.
Średnia ocena

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów