Szukaj

Zużycie paliwa to obszerny serwis tworzony od 2002 roku przez samych kierowców.

Zawiera tysiące raportów zużycia paliwa wszystkich samochodów jeżdżących po naszych drogach. Zebrane raporty zużycia paliwa tworzą statystyczny obraz zużycia paliwa danego samochodu.

Liczba raportów: 253 041

Raporty spalania samochodów – wybierz markę

Najnowsze raporty

7,1
Peugeot 308 III
SW 1.2 PureTech 130KM 96kW
Auto nowe, na przysłowiowym "dotarciu" przejechałem 500km. narazie jestem trochę zawiedziony spalanie. Przy baaardzo delikatnym traktowaniu pedału gazu, oraz redukcji biegów w przypadku hamowania silnikiem udało mi się uzyskać 5,6 na trasie 30km ( droga z pracy :s-ka +6 postojów na światłach). 150-160 km/h to juz okolice 9-10l. auto prywatne ale dużo jeżdżę. skrzynia potrafi "zabłądzić" pod czerwone pole. Przy delikatnej jeździe zdecydowanie lepiej się sprawuje niż 2 sprzęgłowy automat. za 3-5 tys wrzucę kolejną opinie o spalaniu. ale myślę ze niżej w automacie nie da się zejść. co do silnika: dzięki skrzyni AT nie czuć że to 3 cylindry. Start ze świateł do szybkich nie należy, ale to nie wyścigówka.
6,3
Skoda Karoq
Crossover Facelifting 2.0 TDI SCR 150KM 110kW
Średnie spalanie latem w cyklu mieszanym to 6,7 przy 17 tys. km, późną jesienią i zimą na 11 tys. km średnio 7,2 l. Cykl najbardziej mieszany jak można to sobie wyobrazić. Na trasach autostradowych granica dobrego spalania to 140-145 (na tempomacie utrzyma 7,2 na prostej drodze), poniżej tego wyniki zachwycające. Na krajówkach można jechać dynamicznie, ale przy spokojnej jeździe praktycznie zawsze jestem poniżej 6,0l. Jedynie w mieście na nierozgrzanym silniku i krótkich odcinkach potrafi wyskoczyć powyżej 8,0, chociaż DSG w mieście skutecznie zniechęca do większej dynamiki. Jak na ten gabaryt i występowanie 4x4 (na S8 praktycznie przez cały rok mocne wiatry) jestem bardziej niż zadowolony.
6,7
Suzuki Vitara III
SUV Facelifting 1.5 Strong Hybrid 116KM 85kW
Dane dla sezonu zimowego na oponach zimowych. 80% drogi ekspresowe i autostrady, 20% miasto. Wyniki w porządku jak na mały wolnossący silnik i napęd na 4 koła. Przy prędkościach autostradowych na tempomacie polecam przestawienie skrzyni w tryb manualny, wtedy nie ma zbędnych redukcji biegu, zauważyłem, że pozytywnie przekłada się na spalanie.
9,7
BMW Seria 7 E65
Sedan 730 d 218KM 160kW
Głównie jeździmy po mieście w Gdyni (wielkość miasta ma znaczenie dla porównania, bo inne będzie w Gdyni, Warszawie czy górskiej Szklarskiej...). Spalanie wychodzi 10.5-11L ale jak się ciśnie to wyjdzie 12L. W trasie spalanie jest mega przyjemne bo przy stałej prędkości po prostej przy 120 potrafi być 7L przy 1500 obrotów. 10L wychodzi przy pełnej autostradowej prędkości.
14,7
Ford Escape III
SUV 2.5 Duratec 175KM 129kW
Genialny silnik, świetnie sprawdza się do gazu. W automacie w opcji Drive, bardzo fajna dynamika, natomiast w Sport budzi się fajny charakter tego silnika. Mordka się sama cieszy przy dociśnięciu gazu. W trasie natomiast spokojna jazda, ale jest duuuży zapas mocy do wyprzedzania, co znacznie zwiększa bezpieczeństwo (krótki czas manewru wyprzedzania).
8,5
Mercedes Klasa S W222
Limuzyna wersja długa 500 e 449KM 330kW
Wersja LONG.Pełna bateria wystarczy na 20-25km przy bardzo ekonomicznej jeździe. Trasa 600km, 120km/h to 8,5 l/100km. Średnia z 15000km to 6,0 l/100km. Tryb jazdy E ( rzadko kiedy S lub E+). Gdy dziennie 50km to spalanie wychodzi średnio 4-5 l/100km.Codziennie do naładowania zużywam te 7kWh prądu. Łącznie 443KM- wersja długa. Spalanie jak na tą moc i wielkość auta wg mnie super.
5,4
Opel Insignia I
Sports Tourer Facelifting 2.0 CDTI ECOTEC 163KM 120kW
Jestem zdziwiony spalaniem tego samochodu, jak kupiłem samochód z 30tys spalanie 5.7l, zrobiłem już 12tys i moje wynosi 5.5l. Ostatnio z trasy około 500km miałem 5.1l. Nie wiem na ile to mówi prawdę ale na baku 70l można trochę przejechać
5,4
Opel Insignia I
Sports Tourer Facelifting 2.0 CDTI ECOTEC 163KM 120kW
Jestem zdziwiony spalaniem tego samochodu, jak kupiłem samochód z 30tys spalanie 5.7l, zrobiłem już 12tys i moje wynosi 5.5l. Ostatnio z trasy około 500km miałem 5.1l. Nie wiem na ile to mówi prawdę ale na baku 70l można trochę przejechać
7,0
Chevrolet Aveo T300
Hatchback 5d 1.2 86KM 63kW
Jeśli chodzi o jazdę po mieście auto mało oszczędne za 100 zł zrobię ok. 200 km w mieście 8 godzin jazdy
9,1
Kia Sportage III
SUV 2.0 DOHC 163KM 120kW
Moja Kia Sportage 2.0 CVVT, AWD, manual, spala 9 L / 100 km przy kołach 215/60 R17. Jeżeli zakładam letnie w rozmiarze 235/55 R18, to spalanie wzrasta do 10.5 L / 100 km.

Zużycie paliwa

Jakie jest realne spalanie danego auta z konkretnym silnikiem? Jakie będzie zużycie paliwa podczas ekonomicznej lub dynamicznej jazdy po mieście, a ile samochód spali w trasie? Odpowiedź znajdziecie w serwisie „Zużycie paliwa”, tworzonym od 2002 roku przez czytelników AutoCentrum.

Producenci aut podają zużycie paliwa uzyskane w ramach pomiaru w cyklu NEDC (New European Driving Cycle). Czy jednak deklarowane przez nich spalanie samochodu nie jest dalekie od zużycia paliwa w codziennym użytkowaniu? Niestety, fabryczne dane, uzyskiwane w laboratoriach, niejednokrotnie mijają się z rzeczywistością. Dlaczego? Wykonywane są bowiem w optymalnych warunkach, m.in. na hamowni auto nie przekracza 120 km/h, klimatyzacja jest wyłączona, system start&stop tylko czeka na wyłączenie silnika, temperatura powietrza jest na tyle wysoka, że silnik szybko się rozgrzewa, a na dodatek producent użył energooszczędnego oleju silnikowego i opon o niskich oporach toczenia. Oczywiście nie można tego nazywać oszustwem, bo reguły cyklu testowego są znane, a producentom wolno dostosować do niego swoje auta. Oszustwem byłoby natomiast twierdzenie, że to jest rzeczywiste spalanie.

Co wpływa na zużycie paliwa?

A jaka jest rzeczywistość? Wpływ na zużycie paliwa mają m.in. zmieniające się warunki pogodowe. W zimie wielokrotnie przychodzi nam uruchamiać auto przy temperaturze kilkunastu, a nawet kilkudziesięciu stopni poniżej zera. Z kolei latem niemal codziennie jeździmy z włączoną klimatyzacją. Do tego dochodzi fizyka – przykładowo wyższy samochód to automatycznie większe opory powietrza, a tym samym w konsekwencji wyższe spalanie. Nie zapominajmy też o ilości pasażerów na pokładzie i bagażach – im auto będzie bardziej dociążone, tym oczywiście zużyje więcej paliwa. Na koniec warto podkreślić, jak ważny jest nasz styl jazdy – jeśli jeździmy, dokładnie planując każdy manewr, w odpowiednim momencie zmieniamy biegi, staramy się hamować silnikiem, to na pewno w naszym przypadku wyniki spalania będą niższe niż w sytuacji, kiedy nie przestrzegalibyśmy zasad ekonomicznej jazdy.

Czy jednak kupujący zawsze są tego świadomi? Zachęceni niskim spalaniem, deklarowanym przez producenta, kupują samochód z nadzieją, że na przysłowiowej „kropelce” przejadą dziesiątki kilometrów. Tymczasem może się okazać, że ich auto spali nawet kilka litrów więcej.

Jakie jest zatem realne zużycie paliwa danego samochodu? Codzienna jazda to nie pomiar testowy, a czynników mających wpływ na spalanie jest naprawdę wiele. Dlatego właśnie powstał ten serwis – by odpowiedzieć na pytanie, jaki jest prawdziwy apetyt na paliwo danego samochodu i w czytelny sposób przedstawić raporty zużycia paliwa poszczególnych aut.

Raporty spalania tworzone przez użytkowników

„Zużycie paliwa” to obszerny serwis, tworzony od 2002 roku przez samych kierowców. Zawiera tysiące raportów zużycia paliwa wszystkich aut jeżdżących po naszych drogach. Zebrane w ten sposób dane tworzą statystyczny obraz zużycia paliwa danego samochodu.

Aby sprawdzić, jakie spalanie ma interesujący nas pojazd, wybieramy markę, model, rodzaj nadwozia i silnik, a następnie otrzymujemy raporty spalania, które dodali wcześniej użytkownicy. By jeszcze szybciej dotrzeć do konkretnego pojazdu, wyniki możemy sortować według rodzaju silnika. Przykładowo, wybierając markę Alfa Romeo, od razu możemy zaznaczyć, jaki silnik nas interesuje – benzynowy, benzynowy i LPG lub silnik Diesla. Oczywiście może się okazać, że dla któregoś modelu nie ma raportu zużycia paliwa. Wynika to z faktu, że serwis tworzony jest przez samych użytkowników, którzy wpisują realne spalanie swoich samochodów. Jeśli zatem wśród użytkowników nie ma osoby, która jeździ np. Alfą Romeo Spider z 2015 roku, to nie będzie też raportu spalania dla tego auta. Jeśli masz takie auto w garażu – zachęcamy do podzielenia się wiedzą!

Czytaj więcej