Szukaj

Drążek skrętny - co to jest?

Element tylnego zawieszenia pojazdu, najchętniej stosowany przez francuskich konstruktorów (Peugeot, Citroen) jako alternatywa dla resorów śrubowych, mający postać długiego stalowego pręta, rury lub wiązki płaskowników. Jeden z końców drążka skrętnego mocuje się do ramy pojazdu, drugi przegubowo do wahacza. W czasie pokonywania nierówności nawierzchni koło odchyla się w kierunku pionowym jednocześnie powodując obrót wahacza dookoła jego osi. To z kolei wywołuje skręcenie drążka, który wskutek swej sprężystości działa na koło pojazdu jak resor (wykorzystuje się tutaj podatność skrętna długiego stalowego pręta). Drążki skrętne, z racji poziomego umieszczania ich pod podłogą pojazdu, zajmują znacznie mniej miejsca, niż tradycyjne resory.

Szukaj wg kategorii

Ilość haseł: 992

Szukaj alfabetycznie

Nie ma haseł rozpoczynających się na te literę.

Lista haseł