Szukaj

Wielowahaczowe zawieszenie - co to jest?

Niezależne zawieszenie kół (tzn. takie, w którym każde z kół jednej osi porusza się i resorowane jest niezależnie od siebie), stosowane w konstrukcji tylnego (czasem także przedniego) zawieszenia pojazdu, zapewniające wysoki komfort podróżowania, przy jednoczesnym zachowaniu doskonałych właściwości jezdnych. Każdy z konstruktorów ma swoją indywidualną koncepcję na rozwiązanie najbardziej optymalne, ale zasada ogólna zawsze jest taka sama: stworzyć taką kompilację wahaczy wzdłużnych, poprzecznych, skośnych oraz drążków, która zapewni maksymalny komfort podróżowania, przy jednoczesnym zagwarantowaniu perfekcyjnego prowadzenia każdego z kół po nawierzchni drogi. Dość często spotykanym rozwiązaniem jest układ dolnego wahacza wzdłużnego wraz z dwoma drążkami poprzecznymi (dolnym, do którego zamocowany jest amortyzator ze sprężyną, oraz górnym). Taka konfiguracja zawieszenia tylnego zapobiega zmianom kąta pochylenia kół, nawet, gdy wzrasta obciążenie pojazdu.

Szukaj wg kategorii

Ilość haseł: 992

Szukaj alfabetycznie

Nie ma haseł rozpoczynających się na te literę.

Lista haseł