Nasza strona www używa technologii Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza Twoją zgodę na ich używanie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Wał Kardana

Termin stosowany w odniesieniu do wału napędowego przenoszącego napęd od silnika umieszczonego z przodu do kół osi tylnej, będącego połączeniem dwóch lub więcej wałów za pomocą przegubów Kardana (sprzęgło Kardana, inaczej sprzęgło wychylne, to sprzęgło składające się z dwóch widłowo zakończonych wałów, czynnego i biernego, połączonych krzyżowo; podstawową zaletą sprzęgła Kardana jest to, że umożliwia ono przenoszenie momentu obrotowego pomiędzy wałami współosiowymi względem siebie, jak i znacznie odchylonymi, np.: o 30o). Podstawowym problemem sprzęgieł Kardana jest to, że prędkość uzyskiwana na wale biernym jest pulsacyjna (niejednostajna, tzn. wartość pulsacji jest skorelowana z kątem wychylenia wałów i im jest on większy, tym większa powstaje pulsacja). Rozwiązanie tego problemu okazało się banalnie proste - wystarczyło zastosować zdwojone sprzęgło Kardana na jednym wale i problem automatycznie znikał.

Szukaj wg kategorii

Ilość haseł: 981

Szukaj alfabetycznie

Nie ma haseł rozpoczynających się na te literę.

Lista haseł